Europride 08 -Fredagen

Uppdateringen kommer ju över en vecka sent, men bättre sent än aldrig iaf.
Så, var var vi? Torsdagen slutade sent som vanligt, och mina föräldrar bodde ju här, så naturligtvis väckte dom mig på fredag morgon. (Alltså strax efter att jag somnat).

Och tur var väl det, eftersom vi skulle ha föreställning väldigt tidigt. Kl 14 närmare bestämt. Och ja, det inte är inte direkt ottan, men kommer man i säng kl 6 och ska vara på plats två timmar innan så är det inte direkt sovmorgon.
Naturligtvis så är jag trött och seg som fan, så det slutar med att jag tar en taxi bara för att märka att ingen annan brydde sig om vår deadline. Sen ringer mina päron och undrar hur det är med föreställningen och jag blir lite brydd, men sa att det var på kulturhuset och så vidare. Detta är alltså föreställningen som jag halvt om halvt dragar i och ni som känner mig och främst mina föräldrar vet hur bisarrt detta faktum är.

Så där står jag i min rumbaklänning med matchande underbyxor, lösfrallor och en stor blomma i håret och ska åka rullskridskor på ett ojämnt golv. Jag visste att jag hade balans men det enda jag tänker på är att detta var nog verkligen inte vad min pappa tänkte sig när han satte mig i hockeyskola när jag var liten.

Jodå, så såg det ut!


Och strax efter detta fläkte jag ut benen i en split och täckte härligheten med en stor fjäder!

Så efter föreställning kom jag ut i vanliga kläder och mina föräldrar vinkade på avstånd och sa: "Vi ska på stan nu, och vi åker hem sen."
"Jaha," sa jag, "ha det bra."
Så jag gick bakom scen och drack skumpa med dom andra (som kunde klassas som min frukost också) och sen så for jag ut till grönan och åkte gratis tack vare Celina, och var nära döden i både Kanonen och Blå Tåget.
Naturligtvis så blev jag sen där så jag tog en taxi tillbaka hem, och sen även en taxi till parken där jag, Linnea, Jacob och en drös till satt och söp Fantalaustic om jag minns rätt. Trevligt var det men sen när vi gick så försvann alla, så jag träffade ett gäng som jag knappt kände och gick ut med dom på 90's. Riktigt trevligt faktiskt. Men det blev sent.
Ja, just det, Linnea fick ragg den kvällen också.
Så någon gång vid fem började jag bege mig hemöver. Full som ett as igen och det satte lite ribban för hur morgondagen blev.

Härnäst - Lördagen, paraddag.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Och Flygande Mattan!

2008-08-11 @ 16:31:28
URL: http://nathafuckinglie.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det var Laua-SEX (lagom kåt paus) vi drack den där kvällen. ska inte göras om för då blir det ligga å sen sitter man i klistret.

2008-08-12 @ 00:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0