Europride 08 - Lördagen

Så var det då dags. Dagen som jag väntat på ett år, som jag har planerat för längre än så och dagen som skulle sluta med ösregn, en död telefon och en klassisk karatefylla.

Lördagen går ju också under namnet parad-dagen av det uppenbara skälet att Prideparaden går då. Och jag har planerat och funderat och tankarna gick från Frihetsgudinnan via Poison Ivy genom Tingeling till Ballerina-på-tåspets.
Så blev inte fallet. Jag var för full på fredagen och således för bakis på lördag morgon.
Men jag vaknade vid typ halv tolv (och paraden avgår ett från humlan) och ramlar ur sängen och försöker att ringa Linnea. Hon i sin tur låter som att hon har blivit överkörd av en ca 34 godståg. Jag sa: "Linnea, vi måste gå i paraden!"
Hon sa: "Det går inte... isåfall måste jag ha alkohol"

Jag la inte så mycket vikt vid det utan somnade om i tron att hon skulle svika mig. Sen så vaknade jag tio över tolv, slänger mig ur sängen, kryper till duschen och försöker att göra mig lite fräschare. Jag kliver sedan ur duschen och väger fram och tillbaka huruvida det är viktigt att gå i paraden. Ungefär fem i halv så bestämmer jag mig för att jag ska göra drag med klackar, klänning, smink, lösfrallor och hela kitet på mindre än en halvtimme.

13:03 så far jag med taxin, med en totalt ihopslängd look och en klacksko som ena spännet var trasigt på, vilket resulterade att jag fick gå min fierce'a walk med ena foten totalspänd för att bara den grejen över tån satt kvar.
Jag kliver in vid hötorget och springer på Pay TV som tyckte att jag kunde gå där, men jag skulle ju leta upp Jocke och Niklas. Jag hittade dom, och vi mötte Linnea till min förvåning vid plattan.
Hon såg oförskämt pigg ut och när jag frågade varför så räckte hon fram en enlitare Jäger. Jag trodde jag skulle spy men efter första shoten övergick bakfyllan i bara fyllan. Och en ganska bra sådan. Återställare är the shit säger jag bara.


Favorit i repris!


Så vi gick och gick och som ni ser här på bilden ovanför så är skon till synes hel. Det är för att Linnea fixade eltejp som den superkvinnan hon är och mitt i paraden stannade vi och eltejpade min klack. Inte så glamoröst men jävligt effektivt.
Paraden gick i övrigt bra, det var drugor, Pippi, jäger, nakna flatbröst som petade mig i röven med ett vasst paraply och det var fest, glädje och kärlek.

När vi väl kom fram så trodde jag att jag skulle dö. Ont gjorde det, och sista biten var min klackföring miserabel. Och mär jag tog av mig klackarna kändes det som att båda fötterna var brutna.


Jag vet att jag ser fet ut, men ont gjorde det.

Vi kikade på paraden och for sen hem och bytte om. Festen skulle bli fantastisk på kvällen eftersom alla vi kände uppträdde i parken, men efter att jag hade stressat med en taxi för att hinna se Zain bakom Elin Lanto (han var fantastisk) så började det ösregna, och alla blev vi som blöta hundar. Linnea lyckades naturligtvis hitta ett hångel i vattnet, men festen dog ändå så vi for till Elaine och förfestade där istället!

En av oss alla blev för fulla, spydde tre gånger och somnade sen på Elaines golv, men när Karin och jag traskade ut mot Lino senare så vaknade han till liv och följde till och med in. Jag nämner inga namn, men ni får gärna gissa.
Vi å andra sidan blev väldigt fulla och jag har tydligen träffat kompisar som jag inte ens minns att jag träffade.
Sen så gjorde jag den fantastiska fadäsen att själv spy, men så pass classy som på innergården på Lino. Men ingen såg för jag gjorde det under bordet och gick direkt tillbaka till mitt glas vin.

Jag fick faktiskt åka taxi hem som jag inte betalade, tack Christoffer för det. Men sen ramlade jag det första jag gjorde ut ur taxin och en av de få grejer dom sa till mig som jag kommer ihåg var; "Hittar du hem nu?"
Och det är ganska roligt med tanke på att jag var typ 20 meter från min dörr.

Ja, en lång och fantastisk lördag var det, och söndagen skulle strax komma som en käftsmäll, med mer alkofrulle.
Massa fler bilder finns på facebook. Johan Forsberg heter jag om ni skulle ha missat det.

Härnäst - Söndagen

Kommentarer
Postat av: Lisa

I love reading about your Pride-time! Give me more! Även att du var fett snygg! ;)

2008-08-13 @ 03:57:26
URL: http://myownwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0