Europride 08 - Torsdagen

För er som inte vet det, så är torsdagen i Pride-tider helig. Det är nämligen schlagerkväll i parken då.
Och alla töntbögar som hävdar att dom inte tycker om schlager för att det är fjolligt står och smyger i folksamlingen i parken. För det är verkligen fantastiskt.

Men iallafall, dagen började med att mina föräldrar hämtade mig i Enskede, och tyckte att det vore en bra idé att åka och bada. Men bakis som ett as som jag var så sov jag hellre en timme. Och sen var det ju dags att göra sig iordning för den stora kvällen. Och det var nämligen inte bara schlager som gällde utan direkt efter så skulle jag åka till G för att giga med Jonah. Men det hindrade inte mig från att festa loss.

Så jag fick skjuts av päronen till parken, slängde in vinet i en buske och sprang in, tog plats och svettades. (Det var ju typ 150 grader i solen) Eftersom bögvärlden är liten så sprang jag på Andreas med kompani och kvällen drog igång.
Jag har bara ett ord att säga; fantastiskt! I pausen som kom så hann jag dricka en hel vinflaska innan jag insåg att jag skulle dansa på scen några timmar senare. Men det var gott.

Andra akten var om möjligt ännu mera fantastisk. Det var en best of show med alla gamla godingar. Men ingen Arja dock. Och ingen klår Charlotte i första som körde Hero två gånger. Hon kommenterade även Eurovision med ett "shit happens". Så jävla skönt.

Väl framme på G så fick vi vänta innan vi körde och då insåg att jag valt rätt människor att arbeta med för dom började nämligen också att dricka allihopa. I love it! Så vi körde och gjorde någon slags improvisation som funkade rätt bra och sen blev det fest.
Och fest mina vänner, det stavas champagne. Och det stavas gratis.

Det fanns någon slags rik chef till Jonah som började bjuda och vi skålade och skålade och det kom champagneflaska efter champagneflaska. Och shots. Men sen ville han ha sex med mig fast han hade en trofépojkvän så jag kände bara att, "tyvärr inte, men skål hörni!"
Fulla blev vi, och jag kom väl hem någon gång vid sextiden. Då jag även fick ringa på (eftersom päronen sov här, och ajg bara har en nyckel) och stappla in full som ett as när dom höll på gå upp. Innan jag somnade fick jag ur mig; "jag har druckit schshsamppaaggne...skchål".


Det här ser man bara på Pride, det belgiska (tror jag) gifta paret i sina 25 år gamla dressar sjungandes baby baby.


Jonah med dansare. Jag är ju inte fullast iaf, titta bara på Jacob!


Glasen och hinken, men vart tog champagnen vägen?

Härnäst - Fredag


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hahaha roligare.

2008-08-08 @ 12:05:53
URL: http://nathafuckinglie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0