Ein liten uppdatering.

Nu är det så att trots viktigare frågor denna dag så måste jag uppdatera lite. Vad har då hänt sen sist? Jo, julen kom, sågs och segrades. Till det tillkom en massa sprit och när den tog slut bestämde jag mig för att lämna Sundsvall.


Det gick inga tåg när jag skulle ner och jobba så jag fick sätta mig på en äcklig nattbuss i sex timmar för att ta mig hem. Som tur är var Lars och Jürgen där och vi pratade film, tv och lite bögsex. Sen så höll vi på att missa bussen från Tönnebro för att Jürgen tvunget skulle äta en hamburgertallrik kl 3 på natten.


Men ner kom jag och åkte i princip direkt till jobbet. Sen så har jag jobbat, sovit och jobbat. Fast det var en liten lögn, för jag har knappt sovit.


Sedan så blev det ju dags för den efterlängtade och fantastiska middagen på Pattan. När jag väl var där var jag mycket förväntansfull och middagen var en succé. Trots att nästan inga där var mina vänner i första handen så hade jag ändå jättetrevligt. Mycket mat och sprit. Det bästa tyckte jag var att trots att min middag var gratis så fick jag betala tvåundra spänn mer för att jag drack så mycket sprit till maten. Men som jag åt.


Förrätten: Kantarelltoast med grejs och sånt

Varmrätt: Halstrad Rödtunga med hummermojs och pilgrimsmussla och grejs och sånt.

Efterrätt: Patricias fabulösa Äppelpaj med kolasås och ingefära.



Det enda jag lyckades få kort på. Min huvudsakliga rätt - sprit. Och preefterrätt samt postefterrätt.

Galet gott.

Sen blev det fest och sprit och drama som det alltid bjuder på när vi festar och jag hade riktigt trevligt i slutändan även om inte alla hade det. Många nya trevliga människor också!


Idag (läs: igår) har jag mest sovit och haft lite ångest och städat och min dag avslutades och gick in i nästa på förmodligen det näst bästa sättet.

Sex hade slagit lite högre men nu började min födelsedag med att jag och Linnea såg på Serenity och det räckte långt. Jag menar; Joss Whedon (Buffys skapare), westernframtid samt en före detta ballerina som spelar galen actionbrud och använder sina höga ben hela tiden. Fantastiskt.


Nu är det bara att invänta morgondagen!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Sitter här i min nya men dock över 200 år gamla säng och kollar igenom alla bilder jag har på dig från olika äventyr. Idag är det din stora dag och det ska firas stort! Medan jag skrev om dig på min blogg blev jag allt för nostalgisk och så där rödvinsrörd. Det hela slutade med att det inte blev allt för intimt och känsloladdat. Men vad fan, jag tycker ju om dig vännen! Ha en fab födelsedag! Kram

2008-12-30 @ 05:15:05
URL: http://myownwords.blogg.se/
Postat av: Jacob

Congrats again.! Fan va duktig du e som verkar jobba hela tiden, hejja hejja..!

2008-12-30 @ 13:03:03
URL: http://poetryofjacob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0