Idol 2008 - finalen, festen och skandalerna.

Jävlar vad det small till i fredags. Det är lätt det sjukaste jag har varit med om.
Det började med en hel dags rep och grejer på dagen med och utan artister och sakta men säkert så närmade sig kvällen.

Det blir ju lite lätt bisarrt att vara i globen och repa men man vänjer sig efter ett tag, det är ju ändå inga människor därinne då. Men allt eftersom klockan gick så fylldes globen av galna fans, vänner och bekanta. Och inte bara det, utan med artister, programledare och så kallade idoler också.

Kevin var sjukt trevlig och ödmjuk och av tjejerna fick jag höra att Alice var på samma plan. Även Jihde var glad och go och Gynning likaså. Men när det kom till dom gamla idolerna så fanns det några riktiga divor. Jag nämner inga namn, men de mesta flickfavoriterna var dom värsta divorna. Jag vet inte om dom var stressade eller uttråkade men dom tittade inte ens åt vårt håll och vi stod på scen samtidigt. Okej att vi är femtio pers men dom andra idolerna klarade av det.''


Årskurs två i globen

Öppningsnumret var skitroligt om man bortser från Ola som "ville vara själv", vilket gjorde att våra tjejer inte fick vara med.
Hamnade bakom scen vid några tillfällen bredvid Darin (såg mest nervös och tyst ut), Sibel (log som en sol) och EMD -grabbarna (testosteron är nog ordet där). Annars så syndes jag lite för att stå så bra till, för jag hade ju snott dom bästa platserna. Men sjukt roligt var det.

När det sedan var dags för Livin on a prayer med Kevin (som såg kaiko ut i tv, det är lite pinsamt faktiskt) så var jag taggad som fan. Synd bara att dom filmade oss vid helt fel tillfällen, det kunde inte ha sett sämre ut tror jag. Men roligt var det, och jag hade likadana skor som Kevin, bara en sån sak (kängorna som jag köpte när du var med burefjorsk).

Sist men inte minst var den improviserade kontaktimprodansen med partneringinslag som jag var speciellt utvald till, och som jag fick göra med Karin. Helt fantastiskt var det. Aldrig haft så roligt på scen. Det var som att springa in i en slowmotionkortfilm om ett älskande par på en äng med lite vind.

Sen blev det efterfest men det är ett kapitel (inlägg) för sig.


Mer bilder finns på facebook, men håll utkik för efterfestinlägget, det kommer snart.

Kommentarer
Postat av: Dicken

men kom igen! jag vill höra om efterfesten!! SKRIV SKRIV SKRIV, allt snuskigt skvaller tack :)

Ni rockade fett förresten i fredags! Jag va så stolt och samtidigt otroligt avundsjuk över att inte jag fick stå där med er.. men så kan d blir när man gör aktiva val i livet.. nu ska jag återgå till min biokemi bok - suck.

2008-12-14 @ 22:14:36
Postat av: Boobgirl

Ohh fabulöst! tänk att jag kunde vara med och inhandla idolskor, eller ja det var ju du som handlade jag var alldeles för upsstressad över mina snygga svarta stövlar och the shoebox!

2008-12-15 @ 07:34:49
URL: http://frulindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0