Idol - efterfesten och skvallret.

Som det var Idol, och som det var efterfest och framförallt som vi var där.
Vet inte ens om det där blev grammatiskt på något språk men jag är ju känd för min vokabulär snarare än grammatiken.

När vi hade sprungit in på scenen i Globen för sista gången så var det 40 minuter kvar till finalen skulle avgöras. Vad bättre än att svepa en flarra ekologiskt vin då? Ja, jag kom inte på något iaf så det blev det för mig och jävlar vad det satt fint. Alla försökte få en del i den flaskan på alla möjliga olika sätt men jag höll den i ett stadigt grepp.
Vad hände då undrar ni säkert. Hur mycket som helst.

Det började med insikten att inte bara jag slappnar av efter ett gig med lite alkohol utan så gör även våra kära idoler. När vi satt där i logen och drack segerns ljuva sötma så stapplade det omkring lite fyllon i korridoren. En annan garvade mest men affärskvinnan Ida Warg hon såg inte bara en full Daniel Karlsson, hon såg ett frikort in till efterfesten. Bögarna blev naturligtvis bittra då hon och Nathasha (eller Nasty Natrasha som vi spydde ut oss i ren avundsjuka) glassandes gled förbi i en bil med tonade rutor påväg till vad som skulle vara våran bästa kväll ever.

Men vi var inte sena att haka på så vi slängde oss in i en taxi och kom faktiskt före dom till Ambassadeur. Efter ett försök med våra "Dansare"-brickor så började vissa av oss se slutet på våran Idolsaga men då, som en julklapp inslagen i höga klackar och korta shorts, klev Natasha och Ida ur Idolbilen och gled in på festen. Vi gled då också efter på vår räkmacka i någon slags hävdelse att vi var med samma gäng.



1. Jag och Micke trivdes bra med gratischampagne och Kevinkuddar
2. Poseandet var eminent med skumpa i kroppen
3. Men i början av kvällen var det ändå rätt lugnt

Då vi gled in blev vi attackintervjuade av någon som hade tv-kamera och undrade om rätt Idol vann och jag svarade naturligtvis sjävklart och hade en lite utläggning med stora och fina ord som prisade båda deltagarna faktiskt. Sedan så såg vi alla glas med champagne, som vi snabbt såg till att göra slut på. Jag tror jag hann med fem glas innan det var slut.

I början fanns även tre sminköser som sminkade folk som hade blivit för fulla och fula redan vid ankomsten. Jag fick utlåtandet att jag var "lite ojämn" så med skumpan i handen så blev jag attacksminkad och fullare om vartannat.
Det är någon slags förklaring till varför jag såg ut som jag gjorde. Men jag gillade det, jag såg lite ut som en Idol själv faktiskt.


Galagrabbarna på G.

Därefter började kvällen gå utför. Kevin kom, sågs, sjung och gick sen hem (men hejade faktiskt på mig på dansgolvet). Gynning hejade också på mig och vi hängde med hårMoona (Ja, hon stavar tydligen med två o) men märkte snart att tjejerna inte var där längre. Då kikar vi runt lite och ser att dom har tagit sig in i vippen. Räkmacka tänkte vi och nästlade oss naturligtvis in där också. Men eftersom att vissa av oss är lite kändiskåta och försökte smygfota kändisar så tyckte vakten att "ni hör inte hemma här, det är bara för idolerna". Trist men lite foton fick man ju.



1. Andreas Carlsson med Ida och en evil-eyed Laila Bagge i bakgrunden
2. Kevin mottar festens jubel
3. Sibel went crazy så fort hon hörde Brittan
4. Agnes dansade mest sittandes


 Bästa bilden ever, speciellt för att jag inte kommer ihåg att jag har tagit den. Och ja, det är Nivas mobil i hans hand.

Mer foton finns att tillgå på facebook, men några klassiska ögonblick kanske läggs in här också.

Kommentarer
Postat av: W A R G

MÄHHH när blev ni utslängda från VIPPEN? Märkte aldrig jag :D

2008-12-16 @ 10:46:00
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: Jacob

o ja väntade på micke.ni va typ en halv minut före mig o sen vipps borta.. gr.. o sibel e britney fan nr 2.. hett

2008-12-16 @ 12:41:37
URL: http://jacob1.bloggspace.se
Postat av: malin

haha, fantastiskt...hade jag inte varit sjuk som ett as på uttagningarna hade jag också varit där, believe me ;D

och nästa gång du ser daniel karlsson ger du honom mitt nummer. fan vad han skulle få ligga...

2008-12-16 @ 13:32:32
URL: http://cordykaye.blogspot.com
Postat av: Tessan

haha så viktigt! :D så jävla kul!

2008-12-18 @ 13:29:26
URL: http://niva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0