Jul hos Forsbergs del 2 - julklapparna

Som jag tidigare nämnt så vill ju inte vi verka som en tråkig, underbetald och vanlig svenssonfamilj utan vi vill vara lite bättre än alla andra. Och när vi då köper paket till varandra så måste det vara mycket paket så att vi kan ta kort och skryta för släkten hur mycket vi gav till varandra.

Jag personligen låter alltid syster köpa paket till päronen och övrigt folk  från oss medan dom i sin tur köper paket till henne från mig. Praktiskt och smidigt.


Fick tyvärr inget kort på alla klappar tillsammans, men detta är i början av utdelningen.
Min systers hög, mamma och mormor samt min fars hög.
Det blev mer så att säga.

Jag fick dock inte så många paket för att dom ska betala min krediträkning (har dom lovat iaf) men detta är lite av vad jag fick. Det tillkom några strumpor, en mixer som jag faktiskt ägde och lite cash.


Det är en skjorta, shorts, linne, t-shirt, hudkräm, telefon, matlåda, grytunderlägg, aladdinask, kokbok, oscar, nintendofranchise.

Tycker att detta visar fantastiskt på hur mycket dom känner mig. Telefonen visste dom om för det har inte gått att ringa mig, och en vit skjorta sa jag.

Men sen.
Aladdinask (jag fick faktiskt två) är ju lite lost på någon så pro-ana som mig.
Samma sak med matlåda, grytunderlägg och kokbok. Man tycker att dom borde veta att jag inte vill bli tjockare.
Sen vita kläder. Okej, det kan vara snyggt, ,men inte om man ser ut som mig, då ser man bara fet ut. Och det vill inte jag göra. Nintendofranchisen och Oscarn fick jag av systern som sett det i Usa, och det är väl okej, men ett rätt billigt frikort.
Däremot gjorde hon en bullseye på Loréalhudkrämen som jag avgudar. Men alla kan väl ha tur någon gång.

Ja, och full blev jag på snaps och vin och började bli bakis när vi skulle se på Mamma Mia och dom försökte sjunga med. Så så spenderas julen hos Forsberg.

Det kan komma en tredje mer psykologisk del. Här firar vi jul i tre dagar nämligen med ankomna släktingar varje dag.
God Jävla Jul så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0