Jul hos Forsbergs del 1 - hemmet

Nu är det så att våran jul inte riktigt är som alla andras. I alla fall inte så som jag har uppfattat det. Men ni kanske också kör en Van De Kamp - Christmas, vad vet jag?
För här hos oss är det all about appearence. Det kan se förjävligt ut när ingen ser men så fort någon ska komma hem till oss får vi ett picture perfect home.

Samma gäller för julen, för även om vi iår bara är familjen på själva julafton så ska vi ändå göra allt tillsammans och vara sådär lyckliga så att dom sedan kan berätta för sina vänner om hur fin vår familj är.
Eller dom kanske är det, jag vet inte.

Anyhoo så har dom ju strukturerat om hemmet lite, så jag har en liten lätt rapport på hur det ser ut här, främst för Lisa, men också för er som undrar hur jag har växt upp.




1 och 2. Det nya vardagsrummet, som har varit allt från sovrum till datarum.
3. Årets julgran hos Forsbergs. Inte lika tät som förra årets svindyra Kungsgran men vi fick den gratis. Vi må vilja se rika ut, men har egentligen inte så mycket pengar. Gratis är gott.



1. Förra vardagsrummet som nu är matsal. Ja, vi har en matsal.
2. Julklapparna, iaf en tredjedel. Det måste vara många julklappar annars verkar vi ju fattiga.
3. Våran bakgård, snö, snö snö.

Tydligen måste jag titta på Kalle Anka nu med päronen, mormor och min 26åriga syster. Det ska man tydligen göra fast alla vi har vuxit ifrån det för längesen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0