Så var 2008

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jodå, det måste jag väl ändå påstå att jag gjorde. Jag dansade i Globen för 14000 i direktsändning för två miljoner. Sen så sökte jag SYTYCD- Scandinavia. Lite kamerakåt kanske, men det gjorde jag iår. Tog även certifikat i stagefighting. Bredsvärd, värja/dolk och unarmed får jag nu slåss med på scen.



Höll duu några av dina nyårslöften?
Nja. Jag skulle bli smalare, och det blev jag, men sen blev jag tjockare igen.


Vilka länder besökte du?
Norge och Danmark bara. Ja, och Estland förstås. Men dom hjärncellerna är snart borta.

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
En fräsch lägenhet, en hel kropp, en smal kropp och pengar.
 

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas
12 december i Globen var magiskt. Inte lika magiskt men ändock så kommer jag minnas 27 maj då dom skruvade i min fot.

Vad var din största framgång 2008?
Att certifiera mig i test 1, att mentalt klara av att vara skadad och att fysiskt ändå kunna jobba som jag gjort.

Största misstaget?
Den där sista jetén samt att jag inte vilade tillräckligt och gjorde allt (som jag då iofs inte visste om) jag kunde för att bli hel i foten.


Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ska vi verkligen gå in på det här? Om jag har. Men jag klagar hela tiden så det har nog inte gått någon obemärkt förbi. Ni har ingen aning om hur det är.



Bästa köpet?

Sånglektioner, LPG, doftljus, all Laua.

Vad spenderade du mest pengar på?

Spriten och sådant som skulle fixa mig men inte did the trick.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag dansade med Karin i finalen i Globen.
Kylie i Globen, Idolfinalen samt det faktum att mitt liv i Stockholm rätt ofta är helt okej.



Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Hela Kylies senaste skiva. Större delen av Blackout och framförallt alla Idol-låtar som vi dansade till. Let me think about it ligger också i topp. Naturligtvis också "Money, Success, Fame, Glamour" och Freakshow.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Aldrig varit så glad och aldrig varit så ledsen.

Vad önskar du att du gjort mer?
Vilat och gått till en bra läkare.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat på sleven och pushat foten.

Hur tillbringar du nyår?

Hos Elaine med det vanliga gänget. Sen kanske iväg på någon bögfest.

Blev du kär i år?
Jag har ju aldrig varit det så jag kan inte avgöra när det händer. Men något har hänt. Eller någon rättare sagt.

Favoritprogram på TV?
Firefly alla kategorier.

Bästa boken du läste?
En komikers uppväxt - Jonas Gardell


Största musikaliska upptäckten?

Att jag inte är tondöv följt av att jag inte kan sjunga följt av att jag inte är tondöv.
Viva La Vida - Coldplay
Let me think about it - Ida Corr

Wow samt In My Arms - Kylie
Lady Gaga


Något du önskade dig och fick?

Nej

Något du önskade dig men inte fick?

Allt. Fysiskt, mentalt, materiellt, psykosomatiskt, you name it.


Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Systemet följt av massfika och sedan drink med Bettan och Walkows.
 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att inte ha skadat mig, att fått stipendiet jag sökte.

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Lite mer fashionforward, lite mindre hiphop, lite bögigare trots ett försök på att inte bli det.

Vad fick dig att må bra?
 
Vissa människor och en jävla massa tv. Och dans när det gick.

Vem saknade du?
The one true love. Mig själv.

De bästa nya människorna du träffade år 2008?
Det vet ni vilka ni är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0