What not to do at Seven Eleven part 1

Eftersom att jag är galet uttråkad då tåget har stannat och väntat i Söderhamn av alla guds hålor, så tänkte jag sno ett bra koncept och anpassa det för att göra mitt liv lite enklare.
Det är min vän Malin som har den eminenta följetongen "What not to do att McDonalds" på sin blogg.

Så here goes:



  • När du går in i butiken, var medveten om att vi inte är ICA, vi har varken korgar eller vagnar.
  • Vi har inte korgar och vagnar av en anledning:det är för att du inte ska handla mat för tre veckor.
  • Precis som på McD så är vi bakom kassan människor, så behandla oss som det.
  • Om du kastar pengar på disken så bli inte förvånad om vi kastar växeln rakt i ditt ansikte. Rätt ska vara rätt, eller?
  • Hälsa alltid på biträdet, att spotta ur sig ett "marlboro light" kommer inte att hjälpa dig.
  • Prata inte i telefonen eller ha hörlurar. Är det extremt viktigt be personen att vänta i två sek och ta ut ena hörluren.
  • Säg alltid tack.
  • Le, det är inte så svårt. Det kräver mycket mindre muskler än att se sur ut.
  • Prata svenska alternativt engelska.
  • Viska inte, det blir jättesvårt att fatta vad du säger då.
  • Kombinera inte viskningar med ett främmande språk, det slutar inte bra för någon av oss
  • Glöm inte ditt kort.
  • Jag är ingen orientalisk marknad, du kan inte pruta.


Det kommer mer information i framtiden, jag vill inte att det ska bli för mycket att smälta på en och samma gång. Håll utkik för part 2.


Kommentarer
Postat av: malin

åh viskningarna ch telefonen glömde jag, det är asirriterande! nån gång hr folk bett om ursäkt för at de pratat i telefon, annars icke...stön...

2008-12-23 @ 16:06:07
URL: http://cordykaye.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0