Organiserat kaos eller kaotisk organisation?

Som jag i föregående inlägg berättade om så skulle jag styra upp min lilla garderob och flytta all hennes skit till ett skåp för att ha all plats där till mig.

Jag stötte på ett problem. Det var så fantastiskt idiotiskt planerat att den halvt ihopsatta byrån som jag skulle bara köra in lådorna i för att kunna stuva in grejer i, den var inte ens 25% ihopsatt. Det var liksom en stomme, och lådor, och lite metallskenor. Och skruvar. Så jag gav upp på plats.

Idag när jag skulle ta ett krafttag och faktiskt vara så påss manlig som bara jag kan vara så drog jag fram byrån, ut med alla lådor, skruvar, metallskenor och övrig diverse skit. Fram med hammare, skruvmejsel, spik och lim.
Där upptäckte jag att pluggarna som dom satt ihop med (lådorna alltså) inte ens var limmade, så när man lyfte en låda gick den i tusen bitar. Johan började limma och greja, och när jag äntligen skulle börja skruva så saknades det en massa saker. Så jag gav upp igen.

Men, jag försökte ändå i mitt manliga andetag styra upp lite, och det gjorde jag. Jag vet inte om ni ser någon skillnad. Men det ska jag säga er, det är det. Och jag har fått in grymt mycket mer saker. Fantastiskt. Burefjord, du hade varit stolt över min manlighet.


Se så...fint det blev.

Nej, nu ska jag väl sova och hoppas på att någon hör av sig och berättar vad vi har för lektion imorgon bitti men känner jag mig själv rätt så kommer jag inte vakna i tid ändå.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Fantastiskt! Det är ju en grym skillnad måste jag säga. :) Man ser att det faktiskt är organiserat. Inget kaos. Men en kaotisk organisation kan bara vara vår... kära skolan. :) Ha en bra helg!

2008-11-07 @ 18:27:07
URL: http://pheoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0