Kultur, griskadaver och lite passiv fylla

Det kan väl summera min fredag. Efter en bra (men oerhört smärtsam på sina fronter) sista dag innan lovet så vandrade jag hemöver och piffade till mig inför kvällens aktiviteter. Just idag stod kultur på schemat.
Jag och herr Andersson var och upplevde Cullbergbaletten i Mats Eks "Aluminium" och Johan Ingers "Som Om". Aluminium hade sina stunder men Som Om var helt jävla fantastisk. Jag älskar rörelsekvalitén och när han börjar dra blondinskämt och snacka om facebook mitt i stycket så var jag såld.

Efter en kulturell start så tog jag mig till Elaine (eller BodypumpElaine som hon själv vill kallas) där gänget hade samlats och sett på Idol. När jag kom dock så var dom påväg att börja se Saw 3. Så det gjorde vi. En motpol till det suggestiva budskapet i den moderna dansen skulle jag vilja säga. Speciellt när griskadavren gjorde entré.

Ong-diggi-dong. (Robins bidrag till min kulturellt berikade afton)

Robin som i sin tur har kommit ner och hälsat på mig var på stan och var i hans egna ord: "pissfull". Så jag plockade upp honom på stan och blev nog berusad bara genom att andas in samma luft. Nu sitter vi här och han smsar till sina brudar. Och knäcker en bärs till.

Vi döper denna bild till "Norrland" rätt och slätt.

Nej, en annan ska väl försöka sova snart medans Robin har efterfest här i sin ensamhet. Men vi ses imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0