Sleven Eleven, my second home.

Idag har varit en rätt bra dag. Jag klev upp, hoppade över lite glassplitter och började dammsuga igen.
Sen tog jag mig till jobbet och missade precis Sune-rushen. Det är den äckliga musikalen dom spelar vägg i vägg med oss. Sune in person brukar komma in och handla och han är en riktigt klichékändismusikalunge. Men sen har han ju mamma Pernilla Wahlgren också och det säger väl det mesta.

Men jag stod där i godan ro och helt plötsligt kommer det en slags Pride-parad fast utan snygga killar, dykes on bikes och läderbögar. Istället var det gamla kvinnor med virkade slöjor, några slags präster och en jättestor likkista/paradvagn.
Tydligen var det en katolsk procession av något slag. Brödraskapet "Señor de los Milagros" för ut bilder (och i detta fall en apstor vagn med en apstor bild bärd av typ 8 pers på varje sida som en enorm likkista) på gator och torg och det började i centralamerika men nu gör väl dom det här i sverige också.


Denna kånkade dom runt på av någon anledning. Det har väl något med påven att göra.

Chefen var också in och pratade om hur bra det var när jag jobbar, så jag är jävligt nöjd.
Nej. nu ringer mor min.
Ta for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0