Slevendröm

Som vanligt när man har haft en ovanlig natt så verkar hjärnan brinna av sådär på morgonkvisten innan man vaknar till liv. I mitt fall så skedde det i ytterligare en bisarr dröm.

Av någon outgrundlig anledning så drömde jag att jag jobbade på Seven Eleven (snacka om att ta med sig jobbet hem) på ett hörn på söder. Det var jag och Marie som gick i min klass på natur. Och jag försökte sno pengar från kassan men hon var jävligt uppmärksam så det var svårt.

Då dök hennes ex/pojkvän (har inte träffat henne på två år så jag vet inte deras nuvarande status) upp och fråga mig inte varför men han var en jätte. Och då menar jag verkligen en sån där sagojätte. Det kan iofs bero på att jag häromdagen såg ett Scrubsavsnitt där Janitor var en jätte.


Såhär såg han ut, fast som sig själv liksom.

Anyhoo, så började han leta efter oss, och vi blev ju livrädda, så vi gömde oss bakom kassadisken och sen sprang vi ut bakvägen, som för övrigt inte finns i verkligheten. Men vi kutade och kutade, och sen insåg vi när vi sprang att han kan ju lukta till sig oss, så jag kom på att vi kunde springa in hos Elaine, men jag kunde inte koden. Då ringde jag Sofia som egentligen inte alls kan koden, men hon var i huset. Hon öppnade och vi skulle gömma oss på takterassen, men det hade blivit en lägenhet som vi fick sova i. Men fönstret var öppet så han kände ju lukten, och vi hörde hur han hoppade närmare och närmare.

Så när han var på baksidan så sprang vi ut och fick tag i en polis som pekade på en brandstation och när vi sprang in där (för då kändes det logiskt) så vaknade jag av att mina päron ringer mig.
Men jag somnar om och då har vi made peace med jätten, han hade ju bara blivit så och ville bara bli sig själv, och det var jättesynd om honom. Så jag undrar vad jag drömmer imorgon.

Craaaazy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0