Paris Hilton får också betalt av att ligga på en soffa och göra ingenting.

Nu kanske ni tror att detta kommer att handla om Paris. Inte riktigt.
Vill bara säga att det ska bli kul att vara på Operan, jag är tacksam över det.

Det är såhär va, som jag har förklarat, att vi killar på skolan ska jobba på Operan. Det har lett till lite komplikationer. Vanligtvis när folk får jobb av skolan ska det gå till klasskassan. Men då ska det tilläggas att jobben vanligtvis repas in och görs klart på en vecka. Nu när vi får betalt av Operan så sa rektor Jan att klassen får rösta och vi trodde naturligtvis att dom skulle rösta för att vi skulle ha alla pengarna, speciellt eftersom det är en skitlön och att alla jag hade pratat med tyckte så.

Men, när det kommer till kritan så tycker dom att vi som lägger ner 80h reptid och sedan 13 föreställningar (vi är där 7h per gång) samt missar klasser, sömn och välbehövlig vila inte förtjänar alla pengarna. Dom verkar inte ens förstå att vi kan tycka så.
Jag kan absolut hålla med om att vid kortare gig ska klassen ha pengar, men detta är så sjukt mycket och så få som gör det, och under så lång tid. Det är liksom på alla plan. Pengarna är inte det viktigaste för mig även om de absolut gör skillnad. Den övriga klassen kanske har det gott ställt så att de kan vara utan pengar då och då, men så har inte jag det. Men som sagt, det är inte pengarna som är prio ett. Det är attityden, den totala bristen på respekt och ett kapitalt oförstående som får mig att undra varför jag gör något för min klass i överhuvudtaget.

Beslutet är fattat, men att jag ska bjuda till för den här klassen i framtiden är mig väldigt främmande just nu.
Jag kan absolut vara proffissionell och lyfta och jobba på klass men när det kommer till klackklasser för tjejer, andra jobb eller dylikt så vill jag bara att dom ska tänka på det här tillfället. De här tre månaderna. Åttio reptimmarna. Tretton föreställningarna. Timlön på 18 kronor och 50 öre. Och undra om det var rättvist.

Beslutet är fattat, tycker ni det var rättvist?

Kommentarer
Postat av: Javier A Tapia

hmm...80 reptimmar (gånger) 18.50:- (lika med) 1480:- på 3 månader(rätta mig om jag har fel?) det är absolut inte rättvist!



/J

2009-02-20 @ 00:05:31
URL: http://javiertapiav.blogg.se/
Postat av: Jocke

Felräknat av mig. Det ska vara 15 kronor och 50 öre per timme. Gör om, gör rätt. :P

2009-02-20 @ 00:07:06
URL: http://pheoo.blogg.se/
Postat av: W A R G

Klart som fan att ni ska ha alla pengar så mycket tid ni lägger ner. De kronorna som kommer till klasskassan kommer ju inte göra någon skillnad medans det kanske skulle göra stor skillnad för er! BITTRA klasskompsar!!!

2009-02-22 @ 10:29:36
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0