Gott nytt år... för vem?

Tänker inte gå in på gårdagkvällen särskilt mycket. Det var trevligt, med mat och sprit, helt opretentiöst.
Dock så ber jag er att tänka på att allt inte är gala och glamour. Det fick jag möta ganska head on. (And no pun intended)

Påväg hem till Chris för att sedan bege sig ut så stod vi i Gamla Stan och försökte få en taxi. Efter mycket om och men bestämmer vi oss för att ta tunnelbanan eftersom den ändå snart gick. Då kommer det en polisbil i full fart med blåljus och allt och Chris skämtar om att "den kan vi ju ta".

Lite längre bort på trottoaren stod det ett gäng killar och en av dom var full och skulle gå hem och vandra fram och tillbaka över gatan medan han försökte komma iväg. Då när polisen kom i full utryckning så springer han för att han tänker att han hinner över, men stannar upp (vilket gör att polisen egentligen aldrig bromsar för dom tror ju att han ska vänta tills dom åkt förbi), fast bara en halv sekund innan han bestämmer sig för att kuta.

Jag har aldrig sett något liknande. Det var som i en film. Vidrigt. Jag tänker inte gå in på detaljer, men jag har ingen aning om han överlevde. Jag hoppas bara på det bästa, och tänker på hans vänner och familj samt polisen som körde bilen.

Så innan ni säger Gott Nytt År för sjuhundrade gången... var tacksamma och tänk efter.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men usch vad hemskt...

2009-01-02 @ 00:22:20
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: Veronica

Usch, verkligen läskigt! Måste varit hemskt att vittna också. kram

Det är klart man är tacksam. Men man måste vara positiv, då blir året också mycket mer positivt!

2009-01-02 @ 20:09:34
URL: http://sapho.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0