I (almost) got the job

Ja herregud vad det var konstigt.



Audition kom och gick och när vi var klara så började dramat. VI hade något som kallas för fishbowlmetoden. Den går ut på att juryn, i vårt fall, satt i en liten ring och vi satt runt dom. Sen så pratade dom om alla, och vi får inte säga ett ord.
Det var lite sjukt för i många fall är dom brutala.

Så, vad sa dom om mig då? Jo, dom började med att rata min klädsel något brutalt. Vissa tyckte jag såg ut som jag har gått fel och jag såg inte proffissionell ut. Sen så gick väl åsikterna lite isär och omkring men jag var "väl bra" tekniskt på diagonalerna och kom till liv i koreografin. Jag var lite ojämn också och om dom skulle plocka någon mer än Nat och Serena som fick jobbet så var det jag på tur. Fast inte enligt Val, han skulle ha "picked a butch woman instead".

I grund och botten gick det ju bra iaf. Och efter denna mördarvecka så ska jag nu säga hejdå till Elaine och Karin som far utomlands. Lite fest, lite gala, lite singstar.

Peace.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Fishbowl i det sammanhanget låter rätt brutalt men förmodligen riktigt lärorikt för er! Jag har använt mig av den metoden i skolan, både Mittuniversitetet och sedan självaste Harvard. :) Ha en underbar helg vännen! Hoppas att den innehåller lite vila!

2009-01-30 @ 21:38:22
URL: http://myownwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0