En liten morgonanekdot såhär på kvällskvisten.

Nu har jag mycket koreografi i huvudet. Och på lördag är det showcase med Rapier&Dagger samt en 2-on-1-fight i svärd och sköld.
Känns bra att vara tillbaka här. Folk är lite tryggare och lugnare. Det är bra för mig. Men repen i Stockholm var grymt kula (ja, jag vet), tack alla er som var där för det!

Men, till kvällens huvudattraktion; Morgonen!

Morgonen var helt galen. Vaknade lite försent  vid fem (gick och la mig halv tre) men tänkte att det är väl lugnt. Går upp och gör smoothie och hela fallerullan, sätter mig och kollar på Simpsons och inser att jag inte har packat. Börjar packa iordning, diska och vakna på en och samma gång. Inser att jag missar det tåget som jag tänkte ta sist jag åkte men tänker att det är väl lugnt eftersom då kunde jag ju bara ta nästa och ändå ha god tid på mig. Missar naturligtvis den också, men tänkte att det är väl lugnt eftersom jag ändå hade så god tid på mig sist.
Men. Då tänker jag ett steg längre och inser att  jag kommer komma till Arlanda 10 min innan incheckning stänger. Om jag hinner med det tåget vill säga, för helt plötsligt var det bara några minuter kvar och med tre minuter till godo så rusar jag från tunnelbanan till Arlanda Express och ramlar in precis när dörrarna kände att det var nog. Vid det laget skiter jag i om jag får betala femtio kronor extra för att jag köper på tåget. Men hon som jobbade där hade väl en bra dag eller kände sympati för jag slapp det.
Men. Det var inte f'ärdigt än. Ser att det är 6 minuter kvar innan inceckningen på internet stänger så försöker med mitt mobila bredband (som är mindre mobilt i 200 km/h) att göra så men uppkopplingen kom och gick som den ville. Lyckas precis och tänker att nu är det lugnt, dom kan ju inte åka utan mig när jag är incheckad.
Men. Jag var incheckad, men inte mitt bagage. Så väl framme på Arlanda så kutar jag genom hela terminal 5 för att få ut min bagagelapp och ställa mig i kön med fyra minuter till godo. Andas ut och tänker att nu är det väl lugnt.
Men då inser jag att alla ska ju till olika ställen och disken har öppet även om min incheckning stänger vid en viss tid. Så jag höjer min ljuva stämma för att ursäkta mig och få gå före. Det får jag (tack) och kommer äntligen fram, slänger fram väskan och tänker att nu är det väl lugnt. Med en minut till godo så säger karln: "Det här blir det specialbagage på, det var för många remmar, du får checka in där borta". Det har inte varit special någon jävla stans tänker jag men ler och kutar vidare. Hamnar i någon jävla utlänningskö och kommer till slut fram (faktiskt en minut för sent) och tänker att nu är det väl lugnt. Och det var det också.

Har inte andats ut förrän nu.
It can only get better.

Och ja, ett roligare inlägg med bilder kommer imorgon när jag har fått sova lite innan en hel träningsdag.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Villket underbart inlägg jag fick av dig : ) Skulle vara jätte kul att träffa dig något. Får se om vi åker till stockholm någon gång..

Stressig morgon du hade! Tur du har dina vältränade dansben! ; ) Tycker du är såå duktig Johan!

Massa kramar

2009-07-22 @ 23:02:31
URL: http://sapho.bloggagratis.se
Postat av: Celina

Haha, soft historia! =)

Har Ida berättat om när vi skulle till Norge och giga med Sunblock? Annica hade missat tåget och var jättesen men jag och Ida svängde med våra blonda kalufser lyckades hålla incheckningsdisken öppen i 20 min extra..? ;)

2009-07-22 @ 23:12:35
URL: http://schlaijna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0