Rhodos 09

Så, då var den här. Krönikan, livshistorian och den lite lätt överdrivna återberättelsen om det som en gång var ett bisarrt påfund men som resulterade i en kraftigt bränd rygg.

Det hela började en tidig söndagmorgon då jag och mina päron for ut till Arlanda för att möta upp David och bege oss mot solen, värmen och fjortisarna.
Bland det första som hände var ju naturligtvis att vi checkade in och fick våra biljetter. Redan där kände jag att det här går nog bara utför.


Tittar ni närmare ser ni att det står FORSBERG JOHAN MRS... mannen i förhållanden var tydligen David. 

Väl ombord efter förseningar så hamnade vi naturligtvis med äckliga ungar i någon konspiratorisk cirkel omkring oss. Vi hade bara en lucka åt vänster där det satt ett medelålders bögpar. Alla vi led av skriken (päronen inkluderade) och alla har vi ju sätt att hantera det. Jag ägnar mig åt elaka blickar och bögparet beställde in sprit och blandade drinkar. Mot slutet av flighten skrek ungen framför (den var värst, och grekisk) igen helt rabiat och helt plötsligt brister det för ena bögen som halvskriker "JUST DIE". Det låter brutalt men alla vi tänkte det efter nästan fyra timmar och vi omkring (inklusive päron och andra resenärer) möttes i samförstående blickar och asgarv efter hans spontana utbrott.


Resenärerna samt veggomat vs den vanliga goda thaikycklingen som alla andra fick.
Min mat såg ut som någon en ailen kan ha spytt upp.

Väl framme på Rhodos var värmen fantastisk och vi for direkt till hotellet och bytte om för att lägga oss på stranden. Eftersom det var strejk på flygplatsen så hann vi bara med några timmars sol och gjorde sedan stan.
Det viktigaste på denna resa var ju definitivt att bli brun. Så på vår första heldag så tänkte jag och David att nu solar vi ordentligt. Det var på med solskyddsfaktor och ut på madrassen i vattnet. Jag vill ju gärna hävda att det är Davids fel eftersom jag alltid skyller ifrån mig, men det var faktiskt inte min idé med madrasserna.
I solen låg vi iallafall och tyckte att det var skönt och svalt. När vi sedan kom hem sju timmar senare så märkte vi att solen visst hade tagit. Lite väl mycket. Här kommer en före/efter-bild från solandet.


Ja, jag säger då det. Och då såg det värre ut i verkligheten. Det kommer bättre kort när jag får Davids.

Följande dar blev under parasollen för mig eftersom jag bränt hela kroppen. David klarade sig med bara ryggen.
Men livet var skönt ändå. Jag läste böcker tills David blev galen och hann med tre stycken innan veckan var klar. Annars så gjorde vi inte så mycket mer än att äta och sola och vandra.
Eller ja, det var ju den där kvällen.
Två balkonger från päronen och rakt under oss så bodde två fjortisbrudar. En kväll så råkade jag flörta med dom när jag försökte komma in till päronen så dom bjöd oss på fest. När dom sen insåg att vi hade balkongen ovanpå tyckte dom det var jättejobbigt för då kunde dom ju inte gå omkring nakna. Jag upplyste dom då om att vi inte ser rakt igenom golvet på våran balkong, tyvärr.

Dom frågade också om vi var tvillingar vilket i ett svagt ögonblick vi sa ja till. Så sen blev det lite flörtande fram och tillbaka från balkonger och en kväll mötte vi dom nere på karaokebaren mitt över gatan. Dom skulle sjönga och vi sa att vi klarade oss. Men efter lite övertalning så sjöng vi med dom. Döm till deras förvåning när vi inte var helt tondöva ändå. Kvällen fortlöpte och vi gick mot bargatan. Vi hamnade inne på Big Brother Bar där det var Ladies Night och en manlig strippa. Oh the irony. Det blev alkohol och en av brudarna fick till och med dansa med strippan. Men efter lite straightacting och klappande på äckliga tjejrumpor så valde vi att "gå och ta ut pengar". Vi återvände inte.


Tvillingarna, brudarna och en strippa på kanten.

I övrigt så var väl veckan rätt lugn förutom våran stämsångskväll. Vi hamnade på balkongen med en bibba för 39 kronor. David tyckte att jag skulle lära mig lite stämmor och vi sjöng till halv fyra. Jag kände verkligen att jag utvecklades men grannarna höll inte med.
Varje kväll var en "sitta-på-balkongen-och-dricka-innan-och-efter-man-duschat-kväll". Där åt vi hårdbröd med kaviar och mjukost, drack äckligt taxfreerosé, åt mörk choklad och tog alltid en Svennas Rush.
Svennas Rush är Bacardi Razz uttalat med min fars egna tolkning.


Eftermiddagssnacks, Svennas Rush samt en demonstration på var jag har fått mina viga gener ifrån. Tänk på att han är närmare 60.

Mer saker hände naturligtvis, inklusive några väl valda citat från min fader:
"Vilken rolig neger"
"Han måste ha kommit från en riktigt mörk kolbåt"
"Man får akta så att inte kjoltyget fastnar i hissen"
Fler saker sades men han pratar ju från han vaknar på morgonen tills han vaknar nästa morgon så man kan ju inte hålla koll på allt. Och han är inte lika rasistisk och sexistisk som det låter.

Fler grejer kommer, bland annat historien om B3F, Jesus och hemresan. Bilderna kommer främst i ett album på facebook men även några slängs upp här.
TTYL

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ett: Tell me! Now!

Tva: Tack för tipset!

Tre: Varsagod!

2009-07-08 @ 09:37:59
URL: http://myownwords.blogg.se/
Postat av: johannis

Jag älskar din pappa! Hahahaha..

2009-07-08 @ 12:57:04
Postat av: malin

haha, stackars fjortisarna, de trodde säkert att de funnit sina blonda själsfränder, haha!

2009-07-09 @ 03:06:02
URL: http://www.cordykaye.blogspot.com
Postat av: dicken

hahaha jag gillar att din pappa typ e vigare än vad jag är :P Hoppas allt är bra med dig!! kramar

2009-07-09 @ 20:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0