En dag på gymmet.

En ny storsäljare från Johan Nicklas Forsberg Productions.

Idag gick jag hemifrån på ett litet äventyr. Jag skulle träna på Sveriges modernaste gym på Östermalm, följdaktligen innehållandes Sveriges modernaste människor ifrån Östermalm. Nu tänker ni förmodligen att "gymma har man ju gjort, hur mycket häftigare kan det bli?". Mycket.
Visst har jag tränat någon gång på Friskis gym eller i träningsrummet på skolan, men detta var något helt annat. Matrix träningsprogram kan slänga sig i väggen.



Att kliva in i receptionen var som att kliva rakt in i Femte Elementet (filmen, inte Milla). När man sedan förvirrat letar sig till herrarnas så tar man sekelskiftestrappan med en modern touch tills man kommer fram till vad jag endast kan liknas med ett spa/vardagsrum. Det var korgstolar, blommor, bastu och (I'm pretty confident att) om jag letar i skåpen så hoppar det ut en liten asiat och masserar dig.



Jag börjar med lite cardio för att bli varm men avancerar ganska snabbt till gymmet. När jag kliver in så möts jag direkt av en distinkt doft av man. Lite lätt homosexuellt tittar jag mig omkring och försöker förstå vad fan maskinerna är till för.
Mitt egentliga mål är ju överkopp men eftersom alla muskelmän står och låtsasfightas (på det ocoola sättet) vid hantlarna och sen biffar till sig med lagom kåtblick i spegeln så kände jag att jag håller mig borta. Så jag går till hamstringmaskinen och tänker att det är nog en piece of cake. Efter fyra maskiner till inser jag att jag är lite svagare än jag tror. Då kommer jag till utåtvridningsmaskinen och jag tar det tyngsta. Stolt som jag är vill jag att dom ska se att jag orkar något så jag fortsätter i evighet utan att någon ger mig så mycket som en blick.  Med lite tur hittade jag en tricepsmaskin (även om det tog mig tio minuter att fatta hur den funkar) och jag stannar där eftersom att jag ville jobba överkropp.

Efter ett tag med mycket kroppspanande och mansflörtande så känner jag att jag är färdig. Jag tar vägen förbi hantlarna och vågar mig äntligen på att göra lite armar men får direkt prestationsångest så jag bestämmer mig för att vara klar. Danskadad som man är så vill jag vara bäst och lägger mig i ett hörn och panikstretchar. Rakt ner i spagat 6 ggr (tre gånger på varje sida i en minut) och sen lite split.

När jag sedan ska gå hem så ställer jag mig i omklädningsrummets nakna sanning och funderar på huruvida jag ska gå i träningskläder eller jeans. Den halvnakna karln bredvid mig stirrar konstigt när jag tar lite deo och sen klär mig vanligt. Jag vill poängtera att jag inte var så äcklig och svettig (eller åtminstone inte såg äcklig och svettig ut). Jag ignorerar han och hans nakna kropp och beger mig mot speglarna för att fixa till håret. Väl där sluter han upp vid en spegel och stirrar på mig med vad som kan vara både äcklad och kåt (möjligtvis även båda). Vet inte riktigt hur jag ska tolka det så jag tar mina grejer och åker hem.

Nu såhär i efterhand så känner jag att jag nog kommer ha fruktansvärt ont överrallt och jag ska om 9 timmar ha balett och sen jazz. Det ska bli spännande med tanke på att musklerna nu känns som spaghetti. Men lite sömn på detta så kanske det blir bra.

Vi ses väl imorgon på klass hoppas jag. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: malin

det skulle vara grymt ;)

är väldigt stolt över min mix på Fall, med dubbarna i refrängen, så det kommer mer sånt, tänkte försöka bygga upp en hel låt med gitarr och röst som bakgrundsinstrument, kan nog hålla mig upptagen nån timme ;)

2009-06-19 @ 00:53:07
URL: http://www.cordykaye.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0