Det finns en framtid!

Idag när jag stod på bussen på väg hem från det fängelse som jag kallar skola så klev det på en barnfamilj.
Man skulle kunna tro att jag skulle få någon slags panikattack och börja sparka på barnen eller skrika obsceniteter. Men nejdå.
Den ena ungen var helt tyst. Och den andra, hon pratade. Dom var väl kanske 3 och 5 och den äldre började prata om att hon skulle gifta sig.
Då säger mamman; "Men du måste ju ha någon att gifta dig med, har du valt ut någon kille? Eller tjej för den delen?"

Snacka om att ändra nästa generations uppfattning. Det är väl klart att om föräldrar uppfostrar ungarna så blir det helt naturligt till slut. Och hon ville för övrigt gifta sig med sin bästis Alice. Och hennes pappa skulle bli kung, och hon drottning medans lillasyster och mamma var betjänare och gjorde allt hon bad om. Fantastiska ungar.

Nej nu ska jag kanske ta och klippa mig, vi ser väl vad som händer. Mot Folkets!

Kommentarer
Postat av: lisa

sa himla vackert

2009-03-22 @ 00:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0