Nu undrar jag vad ni tycker igen.

Vi har ju instudering som det så fint heter, vilket är rep i princip inför det vi gör på våran slutföreställning.
Nu är det så att dom har gjort nya regler, så om du har för dålig närvaro på morgonklasserna (inte dans, utan teori eller fys) så får du itne vara med på föreställningen. Men du måste gå på instuderingen.

Jag har 67% sen några veckor tillbaka. Sen jag fick veta det har jag varit där varenda morgon. Deras egna lilla gräns går på 70%. Då får man en varning om att man måste bli bättre eller så är du också cuttad. Jag fick inte ens en varning utan efter att våran instuderingsperiod har börjat så kommer rektorn någon minut innan klass och säger att jag är understudy. Vilket innebär att jag är där och lär mig allt men får inte göra det. Hur bitter blir man liksom?
Lägg då till en koreograf vars rörelsemönster jag älskar, couturekläder och electrohouse och bitterheten bara stiger.

Min enkla fråga är, tycker ni att det är okej att göra så, eller borde jag ha fått en varning åtminstone? Det tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Johanna Nygren

Inte ok!

De borde verkligen inte få göra så och bara köra över sina elever på det viset. En varning är självklar att man ska ha så att man har chans att bättra sig.

Vet att det kan vara fett jobbigt men du måste verkligen prata med dem (vilka de nu är) och förklara det orättvisa i situationen så att du inte missar nåt du verkligen vill göra!

Kram

2009-03-05 @ 01:24:46
Postat av: Chrille

En första varning är absolut på sin plats, det där luktar maktmissbruk av lätt fascistoid karaktär :P

Tycker också du ska lägga fram ditt case och göra allt för att få en andra chans.

Lycka till!!



Kram

2009-03-05 @ 16:51:43
Postat av: Lisa

Jag håller med föregående talare, prata med dom! Lycka till vännen! Kram

2009-03-05 @ 19:27:28
URL: http://myownwords.blogg.se/
Postat av: Tesen

Låter inte bra det där.. Ta o prata med dom som bestämmer o berätta vad du tycker!!

Btw så har jag länkat din blogg på min sida, säg till om du vill att jag ska ta bort länken.

Ha en superbra helg!

Kramen på dig!

2009-03-06 @ 06:43:25
URL: http://tesen.bloggagratis.se
Postat av: malin

men stön, klart du borde fått en varning! vad tänker de med? prata med de ansvariga!

pok

2009-03-06 @ 12:27:59
URL: http://www.cordykaye.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0