Ett försök till något som kanske är något.

Det känns lite jobbigt att Nathalie var inne på samma spår (åtminstone antar jag det), eftersom att det är omöjligt att toppa.


Men, here goes.

Man hamnar lätt i fack. I verkliga livet så har man vissa och i dansvärlden finns andra. Man skulle kunna hårdra det och säga att man antingen är modern, jazz, kommersiell, musikal eller hiphop. Men det är långt ifrån sanningen.
Min resa har gått från allt, via modernt, via jazz och via en sväng in i locking-house-breaking-hiphop tills den slutligen landade i allt igen. Jag har alltid velat och vill fortfarande göra allt.

Nu på senare tid har jag hamnat i facket kommersiellt vilket är lustigt då jag aldrig har tränat det. Det har bara blivit slumpvis arrangerade grejer som gjort att jag inte bara stått på scen med det utan också fått betalt.
Jag älskar kommersiellt. Man får ofta blanda stilar och mest vara snygg egentligen.
Men, det har hänt grejer.

Jag ska inte påstå att jag har bytt inriktning men vissa saker har känts mer öppna än förut. Jag har alltid velat göra modernt men aldrig tänkt att jag faktiskt ska göra det. Och det är intressant.
Jag tror fortfarande att jag passar perfekt för det kommersiella i mitt sätt att jobba men det ska bli spännande att se vart allt landar.

Min förhoppning är att kunna göra allt och fastnar jag någonstans, ja då får det väl bli så. Så länge jag trivs, och annars får jag väl byta genre. Och det viktigaste, som jag försöker komma till men inte kan förklara, är att jag vet hur mycket dans betyder för mig. Hur stor del av mig det är och hur det får mig att känna.

Den här utläggningen blev inte alls vad jag tänkte mig, varken språkligt, skriftligt eller innehållsmässigt men det blev en utläggning om min dans. By request skulle man kunna säga.
Efterfrågan och tillgång. Typ.


Kommentarer
Postat av: Coco

Tack för den strömmande utläggningen. Din dans är en och samma grej för dig till stor del oberoende av fack? Det är så häftigt hur människor reflekterar över det som är det som känns viktigast för dem. Det är där vi kopplar på vårt skarpaste fokus och känsligaste intelligens - passionen för något lockar fram så fina grejer.

2009-10-25 @ 13:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0