OS-finalen!

Det var det igår, och det var inte vilken OS-final som helst. Det var Ackis-OS som skolade in dom nya ettorna.
Kl 19:00 började vi med att mötas upp i Ellen Keys park utanför skolan och satte snabbt igång med de olika grenarna.

Det började med länghopp där man var tvungen att göra en pas de chat följt av en jeté.
Sedan blev det 50m chaines vilket för er som inte vet är att snurra.
Efter det tror jag vi hade simning i plassäckar på marken.
Fjärde grenen var så många splithopp som möjligt på 30s.
Sist men inte minst hade vi kast med liten danssko.

Sen måste man ju ha en lagtävling så vi gjorde en stafettbana som lag för lag sprang och dom hade inte vilka stafettpinnar som helst, dom hade nationalrätter. Usa fick en cheeseburgare, Norge fick lax, Japan fick sushi, Ryssland fick pirog och Tyskland fick en bratwurst.

Dom blev lite mosade efter fem varv där dom ska snurra, hoppa och allmänt sjuka sig så deras händer luktade inte gott efteråt. Usas hamburgare försvann innan jag fick bild på den men den var helt mosad den med.

Rysslands mosade pirog, Japans bläckfisksushi och Tysklands bratwurst.


Vinnande stafettlaget med sin laxfilé.

Efter tävlingarna gick vi in till Ackis och fyllde på med vätska och sen begav vi oss mot stureplan där vi gjorde den klassiska marschen med kickar, jazzwalks, pirouetter och annat dansvänligt.
Vi stannade och hade en improviserad britneytävling där Rysslands finska representant spräckte sina jeans. Så jävla grymt!

Sen hade vi naturligtvis en PCD-tävling under en byggställning och när vi väl kom fram så gjorde dom lite balett på svampen medans hela stureplan tittade och dömde.
Det roligaste av allt var att en gubbe kom fram till mig och frågade om vi kom från Balettakademien, snacka om att ha koll!
Naturligtvis gjorde vi också en piquéstafett runt svampen och vissa höll verkligen på att ramla ut i trafiken, och allting avslutades med en SYTYCD-intro-powermove-grej.
Vi ropade deras namn och till SYTYCD-musiken så skulle dom gå fram och göra ett move. Vissa har skillz alltså, men Tommy höll på att tappa någon och skapa en riktig olycka. Inte dansa och dricka barn, om ni inte har erfarenhet som oss!

Sen så söp vi och hade en prisutdelning och liten ceremoni där vi förklarade för dom hur duktiga dom hade varit, och det var grymma priser. Tredjeplatsen fick glidmedel, tvåorna kinderägg och ettorna skumpa!
Det kan komma mer också, och framförallt så har ettorna vårt gillande.
Hoppas bara att vi inte lämnade spritfläckar och burkar överallt och missade att städa upp det. Det märker vi väl på måndag helt enkelt.

Men poängen med nollningen kändes verkligen att den funkade och kom fram, alla blev fulla och glada och jag hoppas att dom känner sig välkomnade!
Filmer och fler bilder kommer senare, nu ska jag fräscha till mig lite.

Bra jobbat!
Tack så mycket!

Kommentarer
Postat av: I D A

Haha, jag hade sjukt roligt! Amen du vet jag mår inte bra i huvudet jag var så jävla full när jag kom hem!!! Vad är det för FILM du har? Är det från våra landslagsdanser :D?

2008-08-30 @ 15:51:38
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: Jocke

AHH!! Skönt att jag så här i efterhand kan minnas kvällen genom att läsa din blogg.

2008-08-31 @ 22:37:00
URL: http://pheoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0