Tallin - 08 (FIBIT)

Vart ska jag börja liksom?

En dag i inte så soliga mars, bestämde sig Linnea och Zain att dom skulle återskapa den fantastiska Tallinkryssningen dom var på några veckor tidigare.
Tallink (och Space bar) stod redo och vi var åtta Estlandshungriga dansare från Balettakademien som skulle göra stan, and then some.

Det började söndag kväll, då vi samlades och for ut till Frihamnen och jag naturligtvis hade den största väskan (jag vill inte ens bifoga en bild på den). Det skulle vara bra ur ett få-plats-med-mer-sprit perspektiv, men jag fyllde ju upp den med kläder, som jag inte ens använde. Men jag hade kunnat om jag ville.

Och ett råd till er som funderar på att göra samma sak, som jag inte följde men borde ha gjort, är att inte kolla på folk förrän du är full. FYFAN!

Väl på båten och i hytten så kom ju jag på att jag är rädd för vatten, så det var inte lång tid till den första drinken (tax-free, hell yeah). Och redan vid, ja vad kan klockan ha varit, åtta? så var vi aspackade. Sen fortsatte det till klockan fyra då det grymmaste stället av alla (samt det enda), SPACE BAR AND DISCO, tyvärr stängde.

image11
Inte nog med att spriten kom i 1,75liters förpackning, den hade handtag också.

Förutom den flaskan, så hade vi en liter Razz, en liter Kosken Green Apple (I KNOW, taxfree äger), en liter Sourz Apple, samt en platta öl. Och det kändes som att jag missade något nu, men det kanske dyker upp på något kort.

Dåså, kapitel två, Tallin!
Innan jag fortsätter vill jag påpeka att denna historia är kraftigt redigerad för att skydda vissa människor, samt att jag är för sliten för att skriva utförligt. Fråga om ni undrar.

Varför åker man till Tallin? Ja, det var en utav frågorna vi ställde oss när vi klev i land (och jag hoppat på mina jävla kryckor). Det kan vara Hesburger, det kan vara för att FIBIT, det kan vara sexshopparna med poppers, eller så är det spriten. För oss var det allt det.
Efter att ha gjort Tallin by kryckor, så gick vi till spritaffären innan vi klev på båten.
Detta är resultatet:
image12
Typ 40% av flaskorna är mina, och då är det där bara Tallininköpt, inte taxfree inkluderat.

Flarrorna här ovan är dessutom bara gayrummets.
Ja, ni hörde rätt, vi hade ett gayrum och ett straightrum. Och det där var bara våran sprit.
Fast inte Linneas. Så det var min Zains och Davids alkohol helt enkelt.
Fast mest min och Zains.

Anyhoo, så var ju inte det det enda. Vi poppade ju också. Som fan. Och det ägde hårt. Mer säger jag inte om det.

Påväg tillbaka så blev det efter lite sömn till slut party, pop och dans igen. Dom hittade även en kundvagn dom skulle skjutsa mig i, men nån tog den. Så jag haltade utan kryckor, men det är lugnt, det gjorde inte alls ont.

image13
Classy huh? Notera tobleronen i handen. Det är dansardiet det, sprit och choklad.

Kapitel tre, hemresa och höjdpunkter!
Påvägen hem hände inte jättemycket, det var samma lika fast plus böffe, pop, vågor (fyyyyyyfan) och naturligtvis Cathrines fantastiska krasch med spegeln.
Vi hade ju också fastfoodrestaurangen 25H, och nej, det är inte felstavat. Det heter så. På riktigt.
Hamburgarna vet vi inte vad det var för kött i, men misstankarna gick från katt via svamp till människa.

Roligaste med dagen efter när vi ska upp och gå till taxfree en sista gång (man vill ju vara säker på att man fått med sig allt), var att se Tigerklo och Carin i mjukisar redo att åka till Bonachela. I day!
Taxfreen by the way, och då menar jag parfymavdelningen, och spritavdelningen också, kan vara känslig för både doft och smak att ge sig av till sådär dagen efter dagen efter natten på Tallink. Bara ett tips från coachen sådär.

Som sagt, jag hade kunnat skriva en hel C-uppsats om detta, men jag avstår. Däremot så lär jag komma på något roligt, eller hitta något roligt i min kamera som dyker upp under de närmsta dagarna, för det ska jag säga er.
Tallink, det sitter i.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0