Blod, svett och tårar. Med all rätt.

Need I say it one more time?
Jag har så jävla mycket att göra hela tiden.

På schemat igår stod:
Fyspass kl 9
Modern klass
(som iofs inte blev av) efter det
Balett i tåskor för andra gången (mer om det strax)
Partnering med en massa akrobatiska golvövningar och lyft
Balett på Operan
Föreställning på Operan


På schemat idag stod:
Föreläsning kl 9
Street efter det
sen LEEEEDIG
förutom
Åka till Skattemyndigheten och köa och bråka för att få min deklaration
Fixa två proffessionella facebookgrupper vilket är svårare och mer jobb än vad man tror
Deklarera by hand min personliga deklaration samt mitt företag
Diska
Fixa bar
(ja en fysisk bar)
Sova (förhoppningsvis snart)

Men alltid lär man sig nåt som min rektor skulle ha sagt.

Apropå blodet just så kommer här en liten berättelse om Johan i tåspetsskor.
Det är skor som tjejer har när dom dansar balett på riktigt och såsom det låter så står man på tåspetsen, och så även jag. Vanligtvis så har man övat länge innan man ens tar en riktigt balettstång med tåskor men jag kände att det kan ju inte vara så jävla svårt, så jag försökte. Tilläggas bör att jag har dansat en tåspetsklass i hela mitt liv.
Men upp på dom hoppade jag och ont gjorde det. Inte så mycket för foten för stark och mjuk var jag men om man står på tå och har glömt klippa tånaglarna så gör det ont.
Och framförallt så när du går upp och ned skaver skon (som är tajtare än alla skor ni någonsin provat) över tårna och drar bort huden vilket resulterar i några makabra skavsår. Men det var helt okej första gången.

Andra gången däremot, då glömde jag bort att jag hade skavsår och när jag gled upp och ner skavdes dom upp hela tiden. Det var fruktansvärt. Men man biter ihop och ler och försöker att bara ignorera det.
Såhär såg min sko ut efter:


Det jag håller i är tåskyddet som inte riktigt fyllde sin funktion. Det var blod mest överallt i skon.

Föreställning i helgen på skolan och det ska filmas och läggas upp sen. Kom och titta om ni kan och vill. Det är två olika program lördag och söndag och jag är med båda dagarna (dock är min korre bara med ena). Annars kommer den upp här förr eller senare.
Nu ska den här kossan fälla in klövarna för imorgon är det rep halv nio innan skolan och Operan efter skolan.
Live and prosper.

Kommentarer
Postat av: malin

hahahaa, fälla in klövarna! den ska jag börja använda, klockren...

2009-04-23 @ 22:17:23
URL: http://www.cordykaye.blogspot.com
Postat av: Celina

Ajajajaj!!! =(

2009-05-08 @ 23:33:09
URL: http://schlaijna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0