Har jag sommarlov?

Eller har jag sommarlov?!

Från att ha uppdaterat en gång i månaden är det nu en gång om dagen.
Idag är min första dag på arbetslösheten som jag väljer att kalla sommarlov. Har tagit tag i lite småsaker men imorgon ska jag springa runt med CV för att få jobb och överleva. Fast jag kanske i slutändan inte behöver det.

Jag ska nämligen på två intervjuer, en för ett kollo för utvecklingsstörda tonåringar i Fiskeboda. (It pays really well!) Samt ett för Promenadteatern i Gamla Stan. Det kommer innebära att jag spelar teater i gränderna och kanske dansar och fäktas lite. Men det är en gång i veckan. Fast om jag får/tar jobbet på kollot så är jag borta i sju veckor från dans och allt möjligt, men kommer att kunna bara vara sen eftersom jag då har pengar.

What to do? What to do?
En sak som är säker är att jag måste gå i skolan i höst för att kunna bo kvar. Vår plan fungerade inte riktigt så nu har jag sökt tio kurser på sen anmälan. Namnen på några av kurserna är; Filmmusik, Sexualitet, Tyska för nybörjare, Dans och Teaterhistoria, Ledarskap genom drama, osv...

Som ni ser så är det bara saker jag kan. Vi får hoppas på det bästa!

Såhär ska jag tillbringa resten av dagen iaf!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du och jag har samma slags sommarlov hör jag! Jag håller tummarna för jobb och studier för dig så klart! En kurs i sexualitet låter ju intressant, haha! :) Kram

2010-06-21 @ 15:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0