Polacken.

Känner att jag måste förklara polacken.
Såhär var det:

Jag stod i godan ro (så god som den blir) på jobbet och som det sig bör gör en lite jobbig turist entré.
Han ville ha internetkod och jag var sådär hjälpsam som man blir när man gör allt för att folk inte ska stanna i butiken. Men jag hjälpte honom och när det blev lugnt så kollade han på mig.
"Vad fan vill du?" tänkte jag och frågade om han behövde hjälp. Då visade det sig att han hade blivit fucked av killen han skulle hyra lägenhet av. Alltså lurad. Jag guidar han till blocket men det faktum att han var polack stjälpte liksom den idén. Men, efter lite sporadiskt snack mellan kunderna så kom det fram att han var rätt intelligent, var utbildad inom cultural studies, ville jobba i Sverige och brukar couchsurfa.
Det här är ju nåt för bloggen tänkte jag och sa: "ja, jag har ju en soffa".
Eftersom jag jobbade natt så vandrade han runt lite, träffade någon polsk internetdejt till hans mamma och hängde hela natten på centralen. Dagen efter så mötte jag honom och övertalade han att åtminstone se Stockholm innan han åker hem. Tyckte jag var vettigt.
Han var rädd att jag skulle döda honom, men det var ju jag med så det jämnade ut sig.
Och sen dess har han bott hos oss.

Lukasz heter han och är otroligt trevlig, tacksam, vettig och polsk.

Fortsättning följer misstänker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0