080808

Igår var den stora dagen. Det är något lite lätt magiskt över 080808. Det var stort event på stureplan och ännu större i Kina.

Dagen började med att jag fastnade framför OS-invigningen och naturligtvis grät jag. Är inte ens så sportintresserad men whatever. Sen så for jag till ghettot i Hallonbergen för att dricka vin, och vin drack jag. Det var jag, Isabell, Kim och senare Nathalie. Vi blev fulla.

For in till stureplan för att kika på grejen, men det var bara en massa folk och liksom inte så mycket fest tyckte jag. Vi kanske kom sent. Men Nathalie och Isabell var ju fulla så att det räckte och blev över.
Kim och Isabell skulle börja jobba kl 9 också. Och på nåt vänster lyckades Isabells telefon hamna hos Kim och Nats telefon hos Isabell. Knas.

Nu har jag sovit liksom till och från och drömt så konstigt.

Jag for hem till sundsvall och var så himla trött så jag glömde vad jag hade gjort kvällen innan, men jag vaknade med ett blåöga. Men sen tyckte jag att det var en bra idé att gå på stan i kalsonger och mormor skulle gå och köpa en cykel och rullskridskor åt mig hos cykel-nisse. Men sen gick jag hem och sov och helt plötsligt kom det hem en massa konstiga människor till mig. Och det var min stockholmslägenhet som var i sundsvall, ovanpå mina föräldrars hus. Och jag gick fortfarande omkring i kalsonger och kände typ inte igen någon.

Men sen kom Zain som tydligen hade fixat någonslags överraskningsfest åt mig av någon helt okänd anledning. Och då insåg jag var blåtiran kom ifrån, jag slog ju till Linnea (det hände på riktigt) på fyllan när jag skulle breaka i onsdags och då hade hon i drömmen blivit förbannad och slagit tillbaka. Och mitt öga var alldeles pixligt. Jättekonstigt.

Mer pride kommer snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0