JC, första skoldagen och nollning

Lite uppdatering om mitt liv. Jag har ju legat bakom min planering eftersom jag har rapporterat om Pride och faktiskt (tro det eller ej) fortsatt med mitt liv. Alltså så har jag saker som har hänt.
Vi gigade på en JC-modevisning på Cirkus i lördags och det var riktigt roligt. Det börjar med att jag kliver in i logen och inser att Carolina Gynning och Carina Berg sitter där i samma loge som oss.

Dom var skittrevliga och snygga även utan smink. Gynning och Berg som dom själva kallar varandra är snyggare än man tror i verkligheten. Sen så blev det ju fest och gratis alkohol. Naturligtvis så lyckades jag då hitta lite alkohol på vägen hem. Och inte bara lite, utan åtta öl ramnade ner i väskan!


Så såg det ut i väskan när jag kom hem!

Sen så har ju skolan börjat och det var så roligt att se alla ettor som såg ut som skrämda höns den första dagen.
Jans ledord iår är Helhet och det känns som att det kommer bli ett bra år för oss tvåor, vi kommer att gå framåt och bli så jävla mycket bättre!

Vi har haft en liten lätt show i vitabergsparken eftersom det är dansmånad på parkteatern och jag har numera dansat inte bara i grymt höga klackar, men även gjort det på en blöt dansmatta i regn. Alla sa att jag skulle ta av mig skorna, men jag vet att jag äger alla på att gå i klackar och det var inga problem alls. Dom gick dock sönder, igen, men det är bara att lämna till gubben i tunnelbanan så blir det bra!

Vi har också börjat nolla våra ettor, och temat är OS så man får ju hoppas att dom gör bättre ifrån sig än sverige.
Det blir grymt, dom presterade verkligen på första deltävlingen och dom olika nationernas (lagen är olika länder) kläder ska bli grymt spännande att se. Hur engagerade är dom egentligen? Pluspoängen väntar.

I övrigt var dagen grym. Vi hade en bra jazzklass som det verkligen kändes att vi var tvåor på och jag fick en grym mentor.
Man får det i tvåan, någon från yrkeslivet och jag fick någon som är grymt engagerad, jävligt trevlig, och har jättemycket erfarenhet och kontakter. Kompis det går bra nu.

Nu ska jag sova så att jag inte är vaken halva natten och sen somnar sekunden jag kommer hem från skolan.
Guten Nacht
Good Night
Gonatten
SPatsiba
Konnichiwa


(ja, jag kan inte godnatt på ryska och japanska, men å andra sidan ger jag poängen så jag får ändå poäng)


Kommentarer
Postat av: malin

jag kan inte lova att det stämmer hundra procent, men godnatt på ryska heter Spokojnoj nochi!

jag hör av mig igen när jag faktiskt börjat studera språket (om ca en månad).

POK

2008-08-21 @ 01:08:46
URL: http://cordykaye.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ah just! Defilering var det! Googlade och hade mig och det närmsta jag kom var delegering ;p

2008-08-21 @ 09:16:07
URL: http://nathafuckinglie.blogg.se/
Postat av: Jacob

tvåan blir bra.. soft me bra mentor fick ja me!

Nollningen har ju börjat sjukt bra,USA ida va såå kul haha

2008-08-21 @ 21:33:53
URL: http://jacob1.bloggspace.se
Postat av: Chrille

Jag skulle vilja påstå att god natt på ryska heter "dobrij noch", japanskan överlämnar jag till någon annan hugad spekulant :)

2008-08-22 @ 15:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0