Packat och klart

När juletiderna närmar sig med stormsteg på ett vuxet, stressad och kallt realistiskt sätt så undrar jag om jag tar mig hem överhuvudtaget. Det är fan inte lätt att få tag i en tågbiljett några dagar innan julafton.
Förr i tiden var det hardcorenedräkning och småsaker varje dag för att man inte skulle få hjärtinfarkt innan julafton. Nu är jag där jag aldrig trodde att jag skulle vara. Jag är stressad över att hinna med saker innan jul. Jag känner mig tvingad att åka hem och vara trevlig. Och framförallt så vet jag vad jag kommer få i julklapp eftersom att listan inte är lika lång som när man var liten.

Men om allt går som det ska så sätter jag styr mot Sundsvall imorgon kväll. Och sen kommer jag hit igen den 27-28 för att jobba. Nyår vet jag inte än vart jag kommer vara, ej heller min födelsedag. Packat har jag absolut inte gjort. Jag blir ju aldrig klar i tid.

Nu ska jag se om jag hittar något sätt att rengöra min kläder utan att gå ner i tvättstugan. Jag tror inte det, men jag orkar fan inte ta ett steg. Sen så har jag ett berg med disk (vilket kanske är normalt, men inte för mig). Om någon har tråkigt så hör av er så kan ni få vara sällskap med mig.


En lite julbild från gymnasiet. Det är jag som läser "Tomten" av Viktor Rydberg i matsalen. Fråga mig inte varför.

Giggety-giggety.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0