Vad är grejen med strejk?

Hur fan tänker folk egentligen? Den enda lösningen på världens alla problem verkar vara strejk. Men istället för att ha det i typ Irak, där det skulle undvika att folk blev dödade, så har vi det först på sjukhusen i Sverige så att folk inte får vård, och sen i lokaltrafiken så att vi förstör miljön och allas ekonomi på köpet.

Jag förstår deras krav, och jag tycker att dom sliter, men någonstans måste dom inse att sånt är livet som busschaufför. Inte fan förväntar jag mig bra arbetstider, mycket sömn och en jävla drös med pengar när jag jobbar på Seven Eleven. Nej, för det är inte ett sånt jobb. Livet är inte rättvist, och går det åt helvete, byt jobb.

Annat var det med dom i vården, dom har ju hand om människor och deras liv. Och jag kan förstå att busschaufförer också har det i en viss utsträckning, men det här är ju löjligt.

När jag hade skadat mig och skulle opereras så fuckades allt upp av vårdstrejken, och hade inte jag varit en högljudd person hade jag nog fortfarande haft en bruten fot. Det drabbade alltså mig, med flera.
Och nu tänkte jag åka och handla. Men eftersom tunnelbanan inte går överallt och jag själv inte har fot nog att gå överallt så stannar jag inne. Det drabbar mig.

Och jag kan ändå gå okej nu, tänk alla pensionärer, handikappade och skadade. Ska dom gå med sina rullatorer, rullstolar och kryckor överallt? Kan man inte låta bussar till och från sjukhus fortfarande gå åtminstone?




Nej, nu är jag fan arg!


Kommentarer
Postat av: malin

jag håller med dig, till en stor del. jag skulle fan inte kunna ta mig till jobbet om kollektivtrafiken la ner, jobbet ligger för fan på andra sidan stan. fast i gbg gillar de att:

1) inte ha vagnar som går när jag måste komma hem från jobbet mitt i natten och

2) bygga om spåren där jag bor och sätta in skitbussar som inte är i tid!

doh.

2008-07-01 @ 22:49:22
URL: http://cordykaye.blogg.se/
Postat av: Linnea

hallå! Pensionärer behöver inte ut, dom kan sitta hemma och ruttna.. men jag håller med dig om det andra.

2008-07-02 @ 08:15:57
URL: http://frulindberg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Johan for president! ;)

2008-07-02 @ 09:06:49
URL: http://myownwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0