Audition till Balettakademien, ett år senare.

Jo, den är ju gjord i mitt fall, men jag kikade förbi Ackis (som vi säger på fackspråk) idag, eftersom att jag inte har något att göra.
Det är en märkligt känsla som kommer över en när man ser på dom som söker, det är någonstans som att man står där själv, för man har ju gjort det, och det kommer alltid sitta kvar.

Nervös var jag naturligtvis aldrig, bara väldigt kaxig. Såhär i efterhand så insåg jag väl att jag inte riktigt hade vad jag trodde, men jag kom in, och idag så är jag rätt nära det ideal jag trodde att jag var. Dansmässigt alltså.



Många är dom som söker också, och konstigt nog så verkar jag känna hälften känns det som. Vi har ju förberedande som är ganska många och sen också en och annan lös dansare som har korsat min väg någon gång under min tre år korta danskarriär. Patsy Darling söker ju också, och jag hoppas innerligen att hon kommer in. Det är hon och meine polische freunde Walkow. Vi får se, Ackis har ju en historia av att göra konstiga val.

Men det kan ju inte vara lätt, jag skulle ju själv förmodligen missa några bra dansare för att jag plockar snygga.
Och ja, jag är medveten om hur ytlig jag är.

Imorgon fortsätter proven, och första gallringen sker rum. På torsdag andra, och nästa vecka utses Balettakademiens nya årskurs ett. Dom som vi ska tortera och bitcha mot. Nej, vi ska nog vara snälla.

Om ingen är bättre än oss förstås. Lycka till nu, jag syns som tvåa.

Kommentarer
Postat av: Niclas

Det är inte ytligt att värdera skönhet, tvärtom. Som Lord Henry Wotton uttrycker det:



"People say sometimes that beauty is only superficial.

That may be so, but at least it is not so superficial

as thought is. To me, beauty is the wonder of wonders.

It is only shallow people who do not judge by appearances."

2008-06-24 @ 08:59:44
URL: http://nonicoclolasos.wordpress.com
Postat av: Jacob

ja va på ackis ida o såg me.. min vän lena söker nu, hejja hejja..

2008-06-24 @ 14:38:48
Postat av: Den riktiga jacob!!!

Gud vad kul trodde proven började nästa vecka... Måste kolla in förbi och spana...

2008-06-28 @ 18:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0