Ge någon ett leende, trafikkrångel och asiatfördomar...

 Och nej, jag menar inte att ni ska ge någon allt.

Jag menar att jag satt på bussen idag och kollade ut genom fönstret. Och där gick en kvinna själv på trottoarkanten och hade världens största leende. Jag blev så glad av det så nu ska jag ut och sprida glädjen. Om det inte händer något som jag blir förbannad på, såklart.

Sen så när jag satt på busshållplatsen vid Jarlaplan, så såg jag en buss "EJ I TRAFIK" som mycket väl var i trafik. Den körde nämligen rondellen runt. Såg hysteriskt intressant ut. När jag sen väl var vid Odenplan så kommer buss 70 därifrån, som också startar där, och därför fram tills dess kör med "EJ I TRAFIK". Jag ser att det är samma förvirrade tjej som körde runt runt. Hon väntade nog på att bussens tid skulle komma, och kanske körde ifrån garaget liiite för tidigt.
Men jag fick mig ett skratt iaf.

Och när jag då satt där på busshållplatsen, så stod två turister (och nej, inte dom som var asiater) och frågade ut en stackars asiatisk ung dam om alla bussar, och hon svarade artigt. Nu låter det här säkert jättefördomsfullt, men jag har grunder i mitt påstående!
Hon hade nämligen bland massa påsar en take-awaypåse med asiatisk mat. Och då tänker jag, äter verkligen alla asiater bara asiatiskt. För alla asiater jag känner gör ju faktiskt det.

Skriv gärna vad ni tror, och jag vill bara tillägga att jag inte har något emot asiater alls. Elisabeth är ju typ den snyggaste jag vet och hon är ju asiat.


Nu ska jag iväg och se på film!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, jag höll på dö när jag läste ditt sms igår. Hade precis varit och sett föreställningen och irriterat mig på exakt det du skrev om. Haha, det är humor! ;)



Och ja, jag var verkligen sugen på att kryssa i JA kan jag lova. Självklart har jag kontakter med Nazityskland och terrorist det heter jag i mellannamn! Men sen kom jag ihåg att jag är en snäll och ärlig flicka som inte kan ljuga - ens för att se vad USAs agenter skulle göra med mig. ;)



Nu ska jag fortsätta packa. Det sista kvar nu bara! Ekar läskigt här när alla tavlor är nedtagna, utom dom på dig och Sofia. Måste ju ha lite arbetsglädje! ;)

2008-06-18 @ 10:30:10
URL: http://myownwords.blogg.se/
Postat av: Lisa

Måste göra ett tillägg angående ditt inlägg också... ;) Jag diggar den där busschauffören, önskar att jag också kunde sätta upp en skylt där det står EJ I TRAFIK och sen cirkulera i en rondell tills jag kommer på att jag har något annat jag vill göra. Du vet, i stil med att gå ut och lämna sig själv hemma. ;)

2008-06-18 @ 10:32:16
URL: http://myownwords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0