En väldigt speciell dag faktiskt.

Det är ju faktiskt så att det är en födelsedag. Och inte vilken som helst utan allas våran egna AnnaKajsa Såzer som fyller år!
image62

Ett stort GRATTIS till henne vill jag utbringa.

Kanske var så att min kropp kände av att det var något speciellt för jag försov mig idag, hade glömt ställa klockan och allt. Och ändå gick jag och la mig i tid. Konstigt.

Och vet ni vad? Idag fick jag ett brev från Sleven, och jag tyckte det var konstigt för jag jobbade ju inte i April så jag ska ju inte ha lön. Men jag tänkte att dom kanske alltid skickar ut lönespecer så om du inte har jobbat så får du en som det står noll i. Men nejdå, det är nämligen semesterersättning. Och den knäcker! Det var många tusen faktiskt. I love.

Nej, nu måste jag göra mig iordning. Ska ju till skolan och dansa medans jag kan. Balett är det snart. Längtar faktiskt. Grymt less att jag försov mig imorse!

Ska avsluta med en utmaning jag fick av Malin (cordykaye.blogg.se).

SÅ! Här kommer då Malins utmaning! Som jag nu antar..:D
Öppna ditt musikprogram. Ställ in shuffle. Tryck fram låtar, och den låt som dyker upp allt som du går igenom listan är låten som hör ihop med det som står.
Tanken är att detta ska bli soundtracket till filmen om ditt liv.
Här kommer ett exempel:
JOHAN -
SOUNDTRACKET
...:
Öppning:
4 In The Morning - Gwen Stefani
Vaknar upp: Take Me or Leave Me - Rent Original Broadway Cast
Första dagen i skolan: Jacks Lament - Danny Elfman (Nightmare Before Christmas Soundtrack)
Förälskar sig: Macho Man - Village People
Slagsmål: Like Fire Tonight - Günther and the Sunshine Girls
Gör slut: Samson - Regina Spektor
Bal: When Youre Good To Mama - Queen Latifah (Chicago Soundtrack)
Livet: Last Night A DJ Saved My Life - Mariah Carey (tror dock att det är någon annan men det står så)
Nervsammanbrott: Goodbye Earl - Dixie Chicks
Åker bil: Idag och Imorgon - Kikki Danielsson
Tillbakablick: Paint It Black - Rolling Stones
Bröllop: Everblazin - Sean Paul
Födsel av barn: Splitternya Blåa Glänsande Sockiplast - Björn Rosenström
Avgörande strid: Fat Lip - Sum 41
Dödsscen: Swords Crossed - Klaus Badelt (Pirates of the Caribbean OST)
Begravningsscen: Supercalifragilisticexpialidocious - Mary Poppins
Eftertexterna: Suteki Da Ne (Wouldnt It Be Wonderful) - Rikki (Final Fantasy X OST)

Men Gud va roligt. Alltså sjukt mycket passade ju grymt in!
Typ förälskar sig, gör slut, livet, får barn, dödsscen, avgörande strid. Kanske inte riktigt begravning och bröllop men resten. Helt sjukt.
Dom två första skulle ha bytt plats dock.
Men skitkul, nu måste ni prova!

Jag skickar vidare utmaningen till dom som läser min blogg;
Nathalie
Linnea
Lisa

Haha, kom inte på fler som brukar läsa, men om ni ser detta så prova.
Nu är det skola!

Kommentarer
Postat av: Linnea

vilken av dina linneor... du har ju tydligen skaffat en till! sådant uppskattas inte!

2008-05-20 @ 15:08:16
URL: http://frulindberg.blogg.se
Postat av: Nat

Klockrent!

2008-05-20 @ 22:28:18
URL: http://nathafuckinglie.blogg.se
Postat av: malin

haha, jag höll på att skratta ihjäl mig åt machoman...:D
jag brukar göra denna med jämna mellanrum, ibland blir det så sjukt roligt...

2008-05-22 @ 00:15:41
URL: http://cordykaye.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0