It all comes down on a saturday night 365 days of the year

Saturday was a joyous day. Tis was a day of celebration and of cheer. It was the day when the snow hit Stockholm. I love it.

När jag vaknade och tittade ut var det helt vitt. Det påminde om hur det är i Sundsvall, när den första snön faller (oh, klichévm). Och nu i skrivande stund så är det lite smått av en snöstorm ute. Mörkret lägger sig och jag kan legitimt tända mina elva doftljus som doftar allt från lavendel till citron via jasmine. Det har aldrig känts bättre att bo här än just nu, och det är lite speciellt att doftljusen som införskaffades för att dölja avloppsdoften fick det att kännas som hemma.




Igår var en fantastisk dag. Jag, Nat och Jim var på Kungliga Svenska Balettskolan (svenskan!, inte kungliga har jag fått lära mig) och såg deras projektföreställning. Det blir ju lite check out the competition oavsett om det är meningen eller inte. Men det var jätteroligt att se. Vissa saker var bra och vissa mindre bra som det alltid är när man ser någonting. Jag gillade början, delen med tyget som hängde och den där fyra stycken hade mörka kläder och i slutet stod mot backdropväggen. Synd bara att inte Junior och Oscar var med. I'm not one for analasys som ni kanske vet så mer än så djupare går jag inte, men jag är glad att jag gick och tittade

Sen på kvällen så skulle vi bege oss till Gardfors och Over-the-top-festen och vi var så jävla snygga. Dust it is the shit!
Fyllan var påtaglig och det kändes lite ovanligt men bekvämt. Det är lite som att cykla, man kanske inte gör det på länge, men efter en lite skakig start så känns det som att man har gjort det hela livet.
Vi for in till Chris paradvåning på östermalm för att han skulle hämta en keps och sen begav det sig mot Lino. Samma gamla håla men med Karin och Jessica. Det var en fantastisk kväll.
På något vänster lyckades jag skära upp fingret och när jag skulle tvätta rent det på toaletten så kom det fram två fransmän och ville ha trekant med mig för att det var sista kvällen i stockholm. Och jag kände bara spontant att; "been there, done that" och ska det hända igen så ska det inte vara med två skabbiga fransmän som inte ens kan engelska.

Nej, nu ska jag tvätta och sen så får vi väl se om det händer något ikväll. Det är ju faktiskt instudering med Val imorgon så man bör ju vila!


Kommentarer
Postat av: Nat

Oj vad skämmigt. Jag som säger kungliga! Men tycker det låter mer eh kungligt ;p

2008-11-23 @ 17:23:32
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: Nat

Jag tror det är Chokladkoppen som är ett gaycafé utav dom två... Hur det än är så verkar heterofölket ha tagit över.

2008-11-23 @ 17:42:06
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: W A R G

Åh tack vad bra! Tror faktiskt det får bli 3 för de verkar ha snabbast bredband :) Det första nummret var grymt bra på föreställningen. Synd att du inte fick så Jr och Oscars jazzdans bland alla moderna stycken!

2008-11-23 @ 17:56:03
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0