Matthews, Christie, Ek och Jigsaw

Helgen bestod ju inte bara av nazistande. (Jag funderade faktiskt på hakkorset Johanna, men vi kom fram till att det bara skulle bli obehagligt och väldigt väldigt fel)

En annan insöp ju kultur som aldrig förr. Jag var på operan och såg Matthews, Christie, Ek. (Lite irriterande och förvirrande med tanke på att styckenas ordning var i Christie, Matthews, Ek men det kanske var ett konstnärligt val)
Det var faktiskt min första gång på operan och det var fantastiskt. Det är ju sånt där jag vill göra.
Det började med Moving Glass av Nils Christie och det numret var överlägset.
Killarna började med ryggarna till, hopkurade på någon slags vägganordning. Man såg varenda muskel och förutom att kropparna är galna så dansar dom näst intill perfekt. Jag pratar sällan om handling och sånt när jag ser dans för att för mig är dans ett tilläckligt uttryck i sig. Och för mig är teknik och kroppskontroll ett fulländat uttryck. Så jävla talande även fast alla inte skulle tycka det.
Matthews var också bra, men inte min kopp te, och Mats Ek är ju Mats Ek liksom. Det känns igen men jag gillar fortfarande rörelsemönstret.


Fantastiskt. Hade jag fått göra om mitt liv och styra upp lite så hade jag gjort allt för att hamna där.

Från en kulturell kant till en annan så tog jag mig vidare till Rigoletto för att med gänget (när jag skriver det så menar jag Elaine, Sofia, Zain, David, Jessica, Cissi, Karin och Christopher) för att se på Saw V. Och som vi såg.
Vi är ju lite smått besatta av dom filmerna och jag attacksåg fyran på dagen själv, men det gick faktiskt bra.

Man kan ju tycka och tro att när dom mjölkar fram en femte film så är det för att tjäna pengar, men det kändes som att det har varit planerat att göra fem filmer från början. Den knöt ihop alla filmer så att det känns inte som att vi de senaste veckorna har sett fem filmer utan en och det är imponerande. Sen är det roligt med hans fällor och så men det var en bra film ändå trots att den var lite annorlunda. Men dom som har kommit på den måste vara seriöst störda.



Efter detta så blev det lite vin på Göteborg i Hammarby sjöstad. Det är det mysigaste stället jag någonsin har varit på tror jag. Och sen lurade Christopher med mig ut och det slutade ju som vanligt. Alla vägar leder till Lino.

Dagen har bara bestått av sova och sånt och kvällen spenderade jag hos Walle och spelade tv-spel och snackade skit. Skönt med lite sällskap på en söndag som annars bara är ensam och tråkig.

Som vanligt så ska jag väl ha som plan att sova men misslyckas och kommer till andra lektionen imorgon (undrar hur mycket det spelar in att jag faktiskt mentalt inte tror att jag kan komma upp på morgonen?)

Wish me luck,
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0