Sunday Bloody Sunday

Då sitter man här igen då, ensam i det skabb som jag tydligen ska kalla för hem.

Helgen har, som ni kanske märkt, mest bestått av jobb. Men jag trivs ju där. Speciellt nu när chefen är på semester, det är liksom lite lugnare. Haft helt okej pass i helgen också; dag igår och morgon idag. Det suger helt obeskrivligt iofs att gå upp tidigare på en söndag än vad jag gör annars, men sen har man ju hela dagen ledigt. Fast eftersom man inte sover något på natten då man hittar på annat så går man ju hem och sover och vaknar när det är kväll.
Jag tycker också synd om Linnea, för även om söndagkvällar är lugna så är det riktigt jobbigt att sluta halv tolv och sen ta sig hem och gå upp till skolan morgonen efter. Men hon bor ju nära.

Vad hände då på kvällarna kan man fråga sig? Jo, i fredags så var jag hemma hos David i hans nya lägenhet (inte egentligen ny, men jag har inte varit där) i Hammarby Sjöstad. Riktigt fint faktiskt. Vi snackade skit och drack lite (men jag drack bara lite vin, är inte jag bra?).
Lördagen hamnade jag föga överraskande hos Elaine där vi tillsammans med Zain, Jessica, Cissi och Linnea såg på en galet bra film. Egentligen dålig, men den var så dålig så att den blev bra.



Dangerous Water!
Den utspelar sig naturligtvis i det förlovade landet Usa, där en liten bondtös ska ta smita iväg på Spring Break i Florida. Hon tar sig dit och träffar bikinibrudar och badbyxhunkar, men vad dom inte vet är att något lurar i vattnet.
Så börjar festandet och dom hinner med både svartsjukedraman, (dåliga) våldtäktsförsök, ett actionkollage komplett med catsuit, pointade fötter och väldigt många plastiga hajaren timme och 25 minuter. Fantastiskt. Jag rekommenderar den till alla, vi har aldrig haft så roligt!


Dagen och kvällen till ära spenderade jag med att åka och handla för pengar jag inte har (insufficent funds är mitt nya soundtrack), och på vägen stöter jag på Karl och Knut och det tar sjukt lång tid för mig att placera dom i sina vanliga kläder på en ovanlig plats. Fruktansvärt sympatiska människor det där, man blir liksom glad bara av att se dom.
Nu har jag tvättat, porrsurfat lite (hittar inget bra längre, tror jag har sett allt) och ska nu se ett nytt Heroesavsnitt!

Imorgon börjar en ny spännande vecka i det dramatiska danslivet som jag lever där jag hela tiden måste påminna mig själv om att det var det här jag drömde om.
(För övrigt så förföljer numera Kommer Ifrån med Snook mig, jag hör den överallt!)
Och jag hatar min dator, vet någon hur man permanent stänger av touchpaden så hör av er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0