And a pointe.

Tro på fan att jag försov mig imorse med! Men imorgon finns det inte en chans, för imorgon börjar vi med balett, och jag ska dansa tåsko! Jag får faktiskt göra det om det inte gör ont. Så vi får se hur det går. Jag kan ju verkligen inte stå på dom.

Shit, jag måste verkligen klippa tånaglarna. Annars så gör det fett ont. Såhär ser dojorna ut:

Kommer bli väldigt spännande. Jag kommer ligga i lä i jämförelse med tjejerna.

I övrigt har det varit en ganska händelselös dag. Förutom att vår pianist på baletten fick total psykbryt.
Det är så att vi har alltid en livepianist och på torsdagar en kvinna vid namn Ingrid. Hon är lite lätt rysk sådär, med mycket smink och klackskor.

En fantastisk pianist med ett sannerligen konstnärligt temperament. Vi har haft våra differences förut. Hon brukar himla åt oss och treorna har hon till och med kommenterat dansmässigt. Och visst, hon spelar för Cullberg men hon är musiker och inte pedagog. Tillbaka till idag så hade vi börjat våran klass för att hon skulle komma sent (Cullberg). Vi hade liksom dumpat våra grejer lite här och var på sidan, och började våran klass utan musik.

Helt plötsligt hör man en dörr smällas igen och ett par karaktäristiska klackskor slå i golvet. Då får hon tydligen psykbryt på våra grejer och börjar slänga dom och sparka dom överallt. Sen vägrar hon spela för att hon känner att vi inte ger henne tillfälle, men vi hade ju redan börjat klassen. Så hon står bara och stirrar innan hon får ur sig någon bitchig kommentar och till slut går ut.
Så det blev krissamtal med vice rektorn Susanne och vi kom fram till att vi behöver mer ömsesidig respekt och Ingrid förvånade mig faktiskt, jag trodde inte hon skulle vara så tillmötesgående.

Men vad är väl en dag utan drama? Och Ane Marie var en fantastisk stereo, hon körde klassikern; "Åååh ettan, tvåan, trean, fyran, femte, femte, femte, femte" och blev det fel så sa hon bara att det blev fel i musiken.

Kommentarer
Postat av: Tessan

hahahaha! Så jävla kul var det, bästa när jag körde kalle johansson medans ni fick göra tenduér! mohaha..

2008-10-24 @ 18:21:28
URL: http://niva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0