Fashion....bip bip.

Ja, hädanefter kan ni kalla mig modell. Det är min nya karriär känner jag!

Om ni inte har orkat läsa dom senaste inläggen så skulle jag gå en modevisning för Lóréal Paris igår. Och som jag gick!
Vi var visserligen där för att vi kan dansa, men vi fick gå runway också och det var fierce.
Det tog lång tid för att lägga något så enkelt som att gå, och det roliga var att våran dans var helt improviserad.
Och kläderna... ja dom har jag ju berättat om. Vi såg ut som ryska skolpojkar gone naughty.
Men det är ett glamoröst liv, med mycket väntan och lättförtjänta pengar, and I love it.

Det började med att vi gick in en och en på catwalken och sen ställde oss i en klunga. Det var vi och riktiga modeller, snacka om att känna sig ful och tjock. Men när sen vi hade gått i klungan så bröt vi oss loss och började dansa, och vi hamnade längst bak på scen med typ ryggen till så jag tog tag i mitt ben och bara drog och drog och drog och sen vände jag mig om och dansade ut på catwalken. Jag drog upp benen till höger och vänster och David gjorde flickis så vi var fierce och publiken älskade oss.

Nej, riktigt roligt var det att se hur det går till på riktigt med smink och hår och grejs och framförallt väntan.
Här har ni ett litet smakprov på hur det såg ut:



1. Jacob har hittat kläderna och vi vet inte riktigt vad vi tycker än.
2. Efter sminkningen, men smink gör inte alltid under.
3. Backstage äter man äpplen så man håller sig smal.
4. Modeller överallt.
5. Detta var dom som gick med oss, dom två till höger är riktiga modeller, och ni skulle ha sett kropparna.
6. Håret var galet på tjejerna, det plus megaklackar och jag kände mig som en dvärg.
7. Fashion, ooooooh, bip bip.



Är inte detta värsta modebilden? I rushen backstage liksom!

Mer bilder kommer ikväll, nu ska jag träffa folk!


Kommentarer
Postat av: Jacob

it was just fab

2008-10-12 @ 20:28:26
URL: http://jacob1.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0