Långa dagar, korta nätter.

Ja, i lördags så gick man upp i vanlig ordning som om det vore en skoldag, och ca kl 9 (och en akademisk kvart) så var jag på MIST och blev sminkad för att se gå igenom och klä om och sen sitta och vänta och köra, om och om igen.
Även om vi inte gjorde så mycket så var det lite stressande för att jag visste att jag skulle åka och jobba sen.
När vi var klara skulle vi då gå till deras butik på Birger Jarlsgatan för att få köpa smink för 1000 spänn. Dock med 25% rabatt också. Så i slutändan fick jag grejer för 1335 kr. Inte helt fel.

Så med väskan full i smink sprang jag till tunnelbanan och seven eleven och sen stod jag där till midnatt. Och fan vad det kan vara jobbigt en lördag kväll. Till slut kom iaf Bea, och vi jobbade en halvtimme tillsammans innan jag slutade. Eller rättare sagt skulle sluta. Linda låg nämligen och sov när vi ringde henne halv tolv. Och det är ju lag på att man måste vara två på nätterna, plus att jag inte ville lämna Bea själv. Så jag stannade till halv ett.
En halvtimme hit eller dit tänkte jag. Men då visar det sig att då missar jag ju min buss som går en gång i timmen, så jag fick gå från tunnelbanan. Vid detta laget är jag jävligt trött och less. Så när jag kommer hem, så dumpar jag alla grejer och ska gå och lägga mig direkt.

Tro på fan att jag i mörkret försöker sträcka mig efter telefonen och råkar slå till ett glas som inte bara spiller ut vatten utan går i tusen bitar (jävligt små bitar också) över hela golvet. Så då mitt i jävla natten som jag ska sova så måste jag ställa mig och dammsuga upp glas och försöka att inte få något i foten. Så jävla typiskt.

Men nu har jag fått sova och är på bättre humör. Ska dock iväg och jobba nu, men det blir nog okej. Skriver mer ikväll.
Ta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0