MIST - Makeup Institute Stockholm

Som jag berättade så gigade vi ju i lördags. Och det var inte vilket gig som helst, det var på VM i Body Painting.

Var det någon som visste att det fanns? Inte jag iallafall.
Men där var vi, och när vi kom dit så sminkades vi av avgångselever som inte borde fått avgå med titeln profissionell makeupartist. Men sånt är livet. Så vi bytte om i våran "loge" och satte oss i våra "fåtöljer".
Såhär såg det ut: (Jag är medveten om att många har sett detta på Idas blogg, så det här är mest för er som läser som inte känner Ida Warg)


Glammigt värre, aiight?

Trots detta så blev vi ändå servade som kungar. Vi var ju ...dansarna. (Ni fattade konstpausen va?)
Förutom att vi satt där och diskuterade den nobla konstarten dans och livets fluxuationer så dansade vi ju lite också. Och det är egentligen ingenting jag ska gå in på. Kunden var nöjd och vi hade roligt. Vi kan sätta punkt där. Mycket fake it til' you make it.

Underhållningen bestod ju tyvärr inte bara av oss utan det var ju faktiskt något slags sminkevent där också. Det fanns helt sjuka kreationer som man faktiskt kan kalla det eftersom att man efter ett tag glömde bort att alla var i princip bara i sin födelsestass.
Här kommer några av deltagarna.

       

1. Roskvinnan hade en helt galen hatt
2. Här kan man snacka om detaljer, speciellt hon till höger som även är nummer...
3. Fast här med baksidan till. Och vilken baksida sen. Här var det inte en klart heller, det tillkom galet mycket detaljer.



Ailenkvinnan var fierce, så jävla overklig.Speciellt hennes latexgummislemarm med typ mossa på. Sjukt.


Killen i bakgrunden hade ingen dålig kropp utan färg heller, och heta små speedos.
Men den riktiga konsten är kvinnan till höger. Lägg märke till att ena bröstet blir målningens och att kattens ögon är typ under hennes egna. Såg skitsjukt ut i verkligheten.



Den här var också snygg, och alla glitterstenar som satt över hästen syns inte ens här, skitdetaljerat var det. Och hatten var fett med couture.

Ja, så det var inte vilken tillställning som helst. Och vi fick ju betalt i natura tänkte jag skriva. I varor. Smink närmare bestämt. Och nej, inte en kroppsmålning. (Ni kommer aldrig få se mig i speedos, sorry)
Utan i smink för 1335 kronor på Mist. Det var helt okej. Detta fick jag med mig hem:

Två olika sorters svampar, tre olika borstar som inte släpper hår i smink och ansikte, två ögonskuggor, en rouge och en eye makeup remover. Fab.

Nej, nu är det ju mitt i natta igen när jag borde sova. Och jag som måste raka mig och duscha och fixa väskan först.
När ska jag lära mig?
Godnatt säger jag nu, men ni får tänka att jag sover om typ tre timmar!


Kommentarer
Postat av: Monika

Jag visste att det fanns! Tänk att jag känner en av de som var med och tävlade i kroppsmålning!!!! Han har målat Linda Rosings kropp en gång i tiden! Häpp!

Tight blogg förresten!

2008-10-20 @ 21:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0