Firmafest=fyllefest

Ojojoj säger jag bara. Igår var det firmafest för Sleven Götgatan 57. Och när det är firmafest bjuds det på sprit.


Svenneevent liksom.

Det hela började med att vi skulle ses halv fyra i Stadshagen, och där skulle vi bowla. Ja, och dricka också naturligtvis.
Det roliga var att jag inte hann med någon frukost så jag blev ju full efter en klunk vin. Men ändå hann jag sänka fem glas under en bowlingtimme. Så då var man rätt dragen när man skulle vidare till middagen.

Men innan maten så tyckte någon att det var en bra idé att dricka drinkar. Så det gjorde vi. Och det kom in ett sällskap i restaurangen som faktiskt gick på grund av oss. Men vi fortsatte att dricka drinkar. Någonstans i detta så trodde jag att när maten väl kom så skulle fyllan gå ner, men det var redan på en så pass illa nivå att det inte hjälpte.
Sedan så tog vi taxi ut till Gröna Lund och innan vi skulle femkampa så skulle vi ju dricka lite mera. Så det gjorde vi.

Jag vann ju förra årets femkamp alldeles galant men iår så var jag lite för full, plus det faktum att vissa grenar var utbytta. Mina paradgrenar naturligtvis. Men jag spelade på, drack och trodde att varenda klunk jag tog skulle komma tillbaka upp.
Räddningen blev popcorn. Linnea köpte typ några kilo som vi vräkte i oss, och hade vi inte haft det hade vi nog aldrig fått i oss all alkohol. Och jag tror att jag stötte på en vakt på grönan också.

Och trot eller ej, men vi träffade Camilla Wiehen där inne, när vi var aspackade jag och Linnea. Fett otippat.

Sen förflöt taxin vidare till ett ställe på regeringsgatan som hette 1900 där vi drack skumpa eftersom jag och Linda tyckte att det satt rätt just då. Mer shots också, och några drinkar. Sa jag att chefen bjöd på allt? Då måste man ju dricka.
Så fullare och fullare blev vi, och speciellt Rodde och Mehdi som flörtade med alla brudar och då speciellt Petra. I love it.
Verkligen firmafest.
Sen skulle vi gå på Ambassadeur men Mehdi var för full. Eller egentlligen var alla för fulla men vi kunde sköta oss lite bättre.

Så det blev Blue Moon Bar där jag och Linnea battlade bögarna på schlagergolvet med spagater och ben och gud vet vad. Jag lyckades också med konststycket att stå på händer och huvud där inne. Jag är förvånad över att vi inte blev utkickade. Och så drack vi förstås.
När kvällen började lida mot sitt slut så tog jag och Linnea följe förbi Sleven förstås där jag gick in och krävde och sen tog fyllemat. Jag skyllde på chefen som söp ner mig.
10 timmar senare vaknar jag upp i Liljeholmen, men det är en helt annan historia. Vi hann också med att mynta ett nytt uttryck; Sked-surprise.

Kort och gott en jävligt rolig (och ganska tragisk) fyllekväll. Och billig för vissa av oss. Inte alls för vissa andra.
Tack Fredrik och sleven säger jag.

Kommentarer
Postat av: Jacob

usch ja mår illa bara jag läser det.. omg hihioh

2008-09-14 @ 22:32:18
URL: http://jacob1.bloggspace.se
Postat av: Linnea

Fantastiskt!

2008-09-15 @ 08:06:53
URL: http://frulindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0