Träningsvärk, partnering och lite tv.

Jag har aldrig haft så ont som när jag försökte dansa idag. Smärtan efter workshopen är total, och när jag skulle lyfta benen på baletten trodde jag att jag skulle dö.

Sen så skulle vi ha partnering. Det är för oinsatta en slags form av partnerarbete(duh) och då lyfter man alltså varandra.
Man dansar en koreografi, just nu av Val vilket är mycket ben, armar och vändningar med linjer. Och jag trodde att jag skulle falla ihop och då ska jag ändå bara lyfta Louise som väger typ två kilo. Tro på fan att det blir intressant när vi kommer till lyften som hon ska göra med mig. Jag lägger mig på hennes rygg och typ splitar och jag hjular med all vikt på henne bland annat. Men hon är stark för sin storlek, som tur är.

Vi satte faktiskt det mesta förutom sista gången då jag fick min allra första blackout i koreografi. Den enda gången jag har fått det är när jag dansar solo och inte satt koreografin exakt och då inte kan det. Jag har aldrig fått det i någon annans koreografi. Riktigt läskigt.
Nu har vi iaf bytt så nu ska jag öva in med Aron. Det kommer bli mycket lättare ur vissa synpunkter, och mycket svårare ur andra.

Nu när jag har varit hemma har jag bara jäst och glott på tv. Detta såg jag på:
Top Model :
Jag tyckte att det var helt fel att Claire åkte ut för även om hon har varit tråkig så är hon snyggast. Det finns ju betydligt fulare tjejer kvar. Fatima bland annat ser ju helt missbildad ut och Stacy-Ann förstår jag mig bara inte på var hon ska vara snygg någonstans. Men Whitney växer på en faktiskt.
SYTYCD:
Visst är Joshua bra för att aldrig har dansat annat än hiphop men inte tillräckligt, plus att han är tjock och har tandställning.(Jag är inte alls skadad från min barndom) Men det faktum att Will inte är kvar är ju galet. Annars älskar jag Marks stil och Twitch är också okej. Men på tjejsidan finns ingen annan än Katee. Jag säger som Mia, "you were meant to dance". Hon är fantastisk. I både contemporary och Paso Doble som också var de bästa numren ikväll. Jag gillade också Sonyas.

Sen zappade jag förbi Idol och Americas Got Talent men det är ju ingen action än riktigt. AGT har ju några sjuka talanger, bland annat han som bröt sönder saker med rumpan (ja, ni läste rätt, youtuba) och gammtanten(hur söt var inte hon?).

Nu ska jag sova så jag kommer upp i tid till min sjukgymnasttid imorgon tio över åtta.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, vad coolt! Men jag mötte faktiskt en kille från Sundsvall, bara så där liksom, när vi gick ut ur Central Park. Då blev allt svart och så fanns det konstiga djur som man fick klappa...

2008-09-24 @ 16:38:06
URL: http://myownwords.blogg.se/
Postat av: Jacob

me like Whitney.. hon går bra osså.. lr d e d hon e bäst på typ

obs varning: gå inte in på min blogg då jag lagt upp en bild på en tjej som e med i nya top model.. vill inte förstöra ditt liv igen liksom.. haha

2008-09-24 @ 21:35:02
URL: http://jacob1.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0