Skärgården i kort och gott.

I mångt och mycket en trevlig och lite lätt surrealistisk kväll. Men jag njöt.


Jag och David efter den första snapsen. David bet av.





Dagen började helt fantastiskt med sol, jorgubbstårta och lite vin. Men senare så kom ju naturligtvis regnet eftersom det är svensk midsommar men det gjorde ingenting. Vi grillade och dansade och jag hade någon slags buggkurs.
Det blev lekar som mitt lag Tarmvred naturligtvis vann. (Nej, vi kom inte på namnen själva. Vi tävlade mot Gonorré, Analklåda och Böldpest). En riktigt rolig midsommar var det.


Längst upp på en kulle låg stugan med pool, bastu och utsikt över ön.


Sen blev det lite blött men David räddade det med ett par snygga gummistövlar och festen fortsatte.

Framåt tvåtiden började folk bli trötta och vi tänkte ta bussen in till stan. Den sista.
När vi kommer till busshållplatsen ungefär tio minuter tidigare så ser vi en buss åka förbi. Vi blir lite nojiga att det är våran så vi ringer SL. Hon försäkrar oss om att det inte är den så vi väntar. Det kommer ingen buss.
Då ringer vi SL igen och kräver att dom ska betala våran taxi in till stan vilket dom går med på men det tar ju ungefär en 40 minuter för taxin att komma dit. Så vi väntar och väntar och dricker champagne på busshållplatsen mitt ute i ingenstans. Och en timme senare när taxin kommer då hoppar vi in och somnar på direkten. En 50minuters tupplur senare så var vi i stan och kvällen kom till sin ända.
Förutom att jag blev attackerad av en nazist ungefär 200 meter hemifrån. Lyckligtvis hade han en tjej på andra sidan gatan som skrek på honom och jag var inte själv så det blev aldrig särskilt illa. Men läskigt.

Men all and all en jävligt rolig midsommar. Tack David och alla ni som var med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0